Laki Geadopteerd

Laki is door zijn vorige eigenaar als pup op straat gevonden in Albanië. Hierop had meneer besloten hem mee te nemen naar zijn huis in België. Eenmaal in België mocht Laki echter enkel in de tuin verblijven. Hij was nog nooit gaan wandelen of in huis geweest toen hij bij ons kwam. Uiteraard ging Laki hierdoor allerlei angsten en frustraties creëren, die hij uitte door flink naar alles en iedereen te blaffen en uit te vallen. De moeder van meneer werd zo bang voor Laki's gedrag dat er is besloten hem bij ons af te staan.

Eenmaal bij ons werd duidelijk dat Laki echt niks gewend was, behalve van zich af te blaffen en happen en zo zijn zin te krijgen. We zijn dus hard met hem aan de slag gegaan en gelukkig met veel resultaat! Laki is ondertussen vele malen kalmer en zelfverzekerder. Hij valt tijdens het wandelen helemaal niet meer uit en kan ondertussen zowel in een groep als alleen, prima aan de lijn lopen.
De eerste kennismaking met nieuwe mensen kan hij soms wat spannend vinden, maar wanneer dit goed en rustig begeleid wordt geeft dit geen problemen.

Laki zoekt een gezin of persoon met veel zelfvertrouwen, stevig in de schoenen staand. Laki kan eventueel bij een andere hond geplaatst worden, zeker een teef van zijn grootte met zelfvertrouwen kan goed voor hem zijn. Hij kan echter ook prima als enige hond geplaatst worden. Laki houdt ervan om de wereld te ontdekken, dus zijn nieuwe baasje(s) moeten lekker actief zijn en dingen met hem ondernemen. Thuis moet en wil hij dan voornamelijk met rust gelaten worden en lekker slapen. We plaatsen Laki niet bij kinderen of andere kleine huisdieren.

Kruising Kangal

07/12/2017