Levy Ter adoptie

Lieve, zachtaardige, hond die soms wat in de stress kan schieten.

Levy is als pup gekocht door de broer van de man die hem bij ons heeft afgestaan. Eenmaal in het begin van zijn puberteit ging het mis: door te weinig sturing, beweging en begrenzing, was Levy zo gestrest geworden dat hij van zich af ging happen. Zijn baasje wilde hem toen naar het asiel brengen, maar de broer van het eerste baasje wilde dit niet en heeft Levy toen overgenomen. Helaas ging het in dit gezin ook niet goed, omdat Levy nog altijd zwaar overprikkeld was en de verhuizing alleen maar extra stress gaf. Men besloot Levy in te laten slapen, maar gelukkig belde de dierenarts ons en zo is Levy bij ons terechtgekomen.

Toen Levy binnenkwam wist hij niet meer wat voor of achter was, zo torenhoog was zijn stress. Hij kon alleen maar happen, grommen, rondjes om zijn as draaien en de lijn vastpakken en daar heel hard aan gaan trekken. Het was duidelijk dat dit mannetje ernstige nood had aan rust en regelmaat. Levy ging bij ons dan ook noodgedwongen op benchrust, met 2x daags lekker, goed begeleide wandelingen. En dat deed deze kleine man goed. Waar hij in het begin op elk mens en elk dier afvloog als een bezetene, loopt hij nu keurig mee in verschillende hondenroedels en is hij superlief voor mensen geworden.
Nieuwe honden tegenkomen vindt hij soms nog wel wat spannend, zeker als de onbekende hond erg druk is, maar met wat sturing laat hij zich hier prima in begeleiden.

Levy zoekt een leuk persoon of gezin, waar hij binnenshuis veel rust krijgt en buitenshuis lekker actief kan bewegen. Levy is lief voor kinderen, maar omdat hij veel rust en slaap nodig heeft, plaatsen wij hem niet bij een gezin met kleine kinderen, omdat we bang zijn dat hij dan weer te weinig zal gaan slapen. Levy is dol op lange, lekkere actieve wandelingen. Het bos in of bergen oplopen, vindt hij heerlijk. Ook mee joggen of aan de fiets lopen vindt hij geweldig. Buitenshuis heeft hij dan ook gevarieerde beweging nodig, zodat hij fysiek, maar vooral mentaal uitgedaagd kan blijven worden.

Duitse Jachtterriër

10/04/2017