Lies Geadopteerd

Lieve, nog wat snel overprikkelde dame.

Lies komt uit een vervelende, instabiele situatie, waar zij door de gemeente uit is gehaald. Zij mocht niet terug naar haar oude eigenaren en daarom is zij bij ons geplaatst, zodat wij haar goed kunnen begeleiden en een goed huisje voor haar kunnen zoeken.

Eenmaal bij ons werd al snel duidelijk dat Lies niet veel gewend is. Ze was overprikkeld en kreeg niet genoeg slaap. Bij binnenkomst vond ze alle andere honden super spannend en raakte hier bijna van in paniek. Lies had tijd nodig om aan haar nieuwe omgeving te wennen en zich veilig te voelen, maar met de juiste begeleiding en genoeg slaap kan ze er nu veel beter mee omgaan. Zij loopt ondertussen dan ook prima aan de lijn, zowel alleen als in een groep met andere honden, dus de spanning is hier flink verminderd. Honden passeren kan ze goed met de juiste sturing, wanneer ze geen sturing krijgt, vindt ze dat wel wat moeilijk. Verder vindt ze buiten niet veel dingen echt spannend. Ze wordt vooral bij stilstaan wel nog snel nerveus, zowel binnen als buiten. Lies is een bench gewend en vindt deze heel prettig.

We zoeken een rustig thuis voor Lies, met mensen die haar de tijd willen geven om te wennen, haar goed begeleiden en haar geborgenheid geven. Mensen die samen met haar de wereld verder stap voor stap willen ontdekken. Lies kan bij een andere stabiele hond geplaatst worden, een reu heeft dan de voorkeur. Kinderen, mits ze haar genoeg rust gunnen en niet te drukk zijn, zullen geen probleem zijn voor Lies.

Kruising Boxer

Teef - gesteriliseerd