Louie Geadopteerd

Lieve, wat onzekere Bulldog.

Louie heeft van pup af aan bij zijn vorige baasjes gewoond. De eerste paar jaar verliepen vrijwel probleemloos. Met 2 jaar, middenin de puberteit dus, begon Louie kleine gedragsproblemen te vertonen: hij claimde speeltjes op de bank en kon daarbij uitvallen naar mevrouw. Ook kon hij uitvallen als vreemde mensen binnenkwamen. Meneer kon dit prima sturen, maar mevrouw had hier wat meer moeite mee. Louie's baasjes zijn uit elkaar gegaan en daar waar de man ging wonen mochten geen honden gehouden worden. Daarom is ervoor gekozen om afstand van hem te doen.

Toen Louie binnenkwam liet hij vrijwel meteen al wat van zijn onzekerheden zien. Hij vond de bench heel spannend en ook van harde geluiden en abrupte bewegingen kon hij flink schrikken. Wij zijn met hem gaan trainen en stap voor stap wordt hij steeds stoerder. Hij laat ondertussen goed zijn angsten zien zonder in de overcompensatie te schieten (doen alsof hij stoer is), waardoor wij hem daar veel beter in kunnen begeleiden. Daarnaast wordt hij steeds rustiger. Hij kan prima aan de lijn lopen, zowel alleen als samen met andere honden. Hij reageert ook niet op honden die tegemoet komen. Louie heeft bij ons geen claimgedrag, maar moet natuurlijk wel rustige en duidelijke sturing krijgen anders is de kans dat hij terugvalt in zijn oude gedrag reëel.

Louie zoekt een leuk gezin dat samen met hem de rest van de wereld wil gaan ontdekken. Waar hij kan groeien en hij zich verder kan ontwikkelen tot een stoere vent. Maar waar hij ook duidelijk begrensd wordt en met veel kalmte en geduld de juiste sturing krijgt.Hij kan prima geplaatst worden bij andere honden. Uit voorzorg plaatsen wij hem niet bij kleine kinderen, omdat hij bij wat te weinig sturing en teveel prikkels de speeltjes van kinderen kan claimen. Plaatsing bij kalme tieners behoort wel tot de mogelijkheden.

Old English Bulldog

14/11/2015