Messi Geadopteerd

Lieve, stoïcijnse jongen met een klein hartje.

Messi is als pup bij zijn vorige eigenaar terechtgekomen. Daar waren eigenlijk nooit problemen of bijzonderheden. Helaas werd het baasje erg ziek, waardoor een ander onderkomen voor Messi gezocht werd. Hij is toen kort bij een andere man geplaatst, maar Messi is bij een overplaatsing de eerste dagen tot twee weken wat chagrijnig omdat hij die verandering best spannend vindt. Dit was hier ook het geval en Messi werd wat wiebelig van de hele situatie. Hij kreeg wat veel vrijheid en er werd hem niet duidelijk verteld wat hij wel en niet moest doen in zijn nieuwe situatie. Toen de nieuwe eigenaar Messi weg wilde sturen bij de tafel, corrigeerde Messi hem. Dit was reden genoeg voor deze eigenaar om aan te geven dat Messi niet op zijn plek was bij hem. Omdat het ondertussen echt niet meer goed ging met de eerste eigenaar en hij onmogelijk voor hem kon zorgen, is besloten Messi bij ons af te staan.

Ook bij ons keek Messi de eerste dagen de kat erg uit de boom. Hij ging liever niet mee wandelen en kon grommen wanneer we hem vroegen toch mee te gaan. Na een aantal dagen rust, structuur en een veilig gevoel smolt dit gedrag echter als sneeuw voor de zon en ondertussen wandelt Messi hier vrolijk mee met alle honden. Ook uitstapjes vindt hij leuk en doet hij goed. Hij is een echte Akita: stoer van buiten, maar soms ook nog best klein en onzeker van binnen. Nieuwe voorwerpen en omgevingen vindt Messi in het begin dan ook wat spannend, al zet hij zich hier snel overheen zodra hem even de tijd wordt gegund.
Hij kan prima met andere honden overweg, al kan hij los of aan een lange lijn zichzelf nog wel eens overprikkelen en dan wat lomp worden, wat vooral kleinere honden natuurlijk niet echt kunnen waarderen. Hij heeft hier dus altijd sturing en begeleiding in nodig.

Messi zoekt een rustig huishouden waar hij lekker kan chillen en verder met enige regelmaat lekker stukken mee wandelen wordt genomen. Een plek waar hij ruim de tijd krijgt om te wennen, maar wel met sturing, zodat hij weet waar hij aan toe is. Messi kan alleen geplaatst worden of bij een andere stabiele hond. Hij is katten gewend, dus wanneer zowel hij als de katten de tijd krijgen aan elkaar te wennen, verwachten wij hier geen problemen mee. We plaatsen Messi voor zijn rust niet bij kinderen. Vooral de eerste 2 weken vindt Messi heel spannend in een nieuwe omgeving. Adoptanten moeten hier dus rekening mee houden en hem niet aan vreemde mensen of te moeilijke dingen blootstellen. We plaatsen Messi het liefst in een kalme omgeving.

Amerikaanse Akita

10/01/2014