Mila Geadopteerd

Zelfverzekerde, soms wat koppige dame.

Mila heeft vanaf pup bij haar eerste eigenaren gewoond en heeft niet zo'n gelukkige start in haar nieuwe leven gehad. Bij binnenkomst is ze direct aangevallen door de kat in huis, zij had 3 maanden last van Giardia en maakte een schuurbrand mee. Zoals een echte Husky betaamt, was Mila altijd al koppig en begon ze met claimen en verdedigen van spullen en toen Mila schijnzwanger was, beet ze haar eigenaar. Mila verbleef 4 weken intern bij een vrouw met een husky-roedel in Belgie om aan haar claimgedrag te werken, waarna ze nog tot 2 jaar oud bij haar eerste eigenaren verbleef. Helaas had de familie daarna niet genoeg tijd meer voor Mila, waardoor ze weer te weinig begeleiding kreeg. Op advies van meerdere mensen, omdat het risico voor verdere incidenten ook met de baby te groot was, hebben zij besloten Mila via een stichting te herplaatsen.
Mila is in maart geadopteerd door haar laatste eigenaar, die haar nu bij ons afgestaan heeft. In het begin ging het goed, ze ging veel wandelen en gaf Mila een veilige plek in een bench om te rusten. Mila woonde daar ook met een andere husky samen. Maar na een tijdje begon ze ook hier dingen te claimen en beet ze de andere husky een keer vanwege een kluifje. Voor haar nieuwe eigenaar was dit claimgedrag te onvoorspelbaar en zo resulteerde dit in een bijtincident. Aangezien deze eigenaresse ook een kind heeft, besloot ze Mila te herplaatsen. De betrokken stichting zag geen andere oplossing dan euthanasie, maar dat wilden de eigenaren niet. Zo kwam Mila bij ons terecht.

Eenmaal bij ons zagen we al snel dat Mila een stabiele en zelfverzekerde dame is, die prima aan de lijn loopt, alleen of in een groep met anderen honden. Ze is erg sociaal en weet precies wat ze wil! Zij heeft bij ons nog geen enkele keer claimgedrag vertoond. Wel kan ze met onzekere en nogal onervaren mensen grenzen opzoeken en haar koppige aard laten zien. Het is duidelijk dat ze weet hoe ze haar zin kan doordrijven, bij mensen die wat minder sterk in hun schoenen staan.

Voor Mila zijn wij op zoek naar zelfverzekerde, actieve mensen die midden in het leven staan ​​en haar duidelijke structuur kunnen bieden. Mila kan goed geplaatst worden bij een andere hond, wanneer deze hond stabiel en zelfverzekerd genoeg is. We plaatsen Mila niet bij jonge kinderen, kinderen vanaf 14 jaar en ouder kunnen een optie zijn. Mila kan wel bij katten geplaatst worden en eventueel, als ze genoeg tijd krijgt om hieraan te wennen, bij andere kleine huisdieren.

Husky

Teef - gesteriliseerd