Mila Ter adoptie

Lieve, blije, jonge meid met een eigen mening.

Mila is door een stichting vanuit Spanje naar Nederland gehaald als pup. Zonde, want haar karakter past beter bij de Spaanse manier van honden houden, dan bij de Nederlandse. In Nederland kwam ze bij een gezin terecht waar ze veel in de bench zat, maar deze niet goed aangeleerd was. Verder weten we niet zoveel van dit gezin. Mila kon daar echter niet blijven en werd in een gastgezin geplaatst. Daar ging het niet goed met de andere honden en daardoor moest Mila op haar jonge leeftijd weer weg. Zo is ze in ons asiel terechtgekomen.

Er is niks mis met Mila. Ze is gewoon een jonge hond die alles nog moet leren en soms een beetje lomp en dwingend kan zijn, want uitstekend bij de puberteit past. Mila vindt het moeilijk haar rust te pakken en heeft hier dus zeker hulp bij nodig door middel van een bench of aparte kamer. De bench is Mila niet goed aangeleerd, dus dat zijn wij nu aan het herstellen. We verwachten wel dat ze een terugval hierin kan krijgen na adoptie. Het is belangrijk dat adoptanten dit incalculeren en hier rekening mee houden. Uiteraard begeleiden wij hierbij. Dat Mila niet goed met de honden van het gastgezin kon, verbaasd ons. Deze dame is hartstikke sociaal naar honden! Natuurlijk een beetje lomp, ze moet nog leren grenzen op tijd te signaleren en soms is ze een beetje snebbig, zoals de meeste teefjes, maar als andere honden goede sociale skills hebben, dan kan Mila daar uitstekend mee. Katten vindt ze interessant, maar is ze ook van onder de indruk. Ze kan dus prima samenleven met andere dieren wanneer ze goed geintroduceerd wordt hieraan.

Mila zoekt een gezin dat net zo zorgeloos is als zij. Mensen die plezier hebben in het leven en die de zon extra willen laten schijnen met Mila in hun leven. Deze meid zal nog alle puberfases doorlopen, dus ze zoekt mensen die weten dat ze de komende 3 jaar nog redelijk wat energie in haar moeten stoppen om haar impulsbeheersing en grenzen te leren. Tevens moeten dit mensen zijn die bergen liefde te geven en ontvangen hebben, want Mila knuffelt je het liefst bewusteloos! Ze kan ook prima bij kinderen geplaatst worden.

Belangrijke kenmerken van Mila zijn:
Energielevel: hoog
Intelligentie: hoog
Zelfvertrouwen: hoog
Zelfbewustzijn: gemiddeld
Vasthoudendheid: hoog

Het is bij een adoptie belangrijk dat je zelf hoger dan of gelijk aan de hond die je wil adopteren scoort, om ervoor te zorgen dat er een passende match uit voort kan vloeien.

Podenco

Teef - gesteriliseerd