Milo Geadopteerd

Lieve, onzekere, maar eens hij je kent, zeer vrolijke hond.

Milo is door een andere stichting vanuit Roemenië naar Nederland gehaald. Direct bij aankomst werd hij geplaatst, maar hij ontsnapte dezelfde dag nog bij deze mensen. Na twee dagen werd hij gelukkig weer ingevangen en naar een gastgezin gebracht. Hier zou hij maximaal twee dagen blijven, omdat er helemaal geen plek voor Milo was in dit gezin, en dan terug naar Roemenië gestuurd worden. Helaas gaf de stichting sindsdien niet meer thuis en zat mevrouw van het gastgezin met de handen in het haar. Milo was door de abrupte verhuizing naar een vreemd land én de stress van het weglopen ontzettend angstig geworden en durfde dan uit angst ook wel eens te happen. Maanden later is, gelukkig met goedkeuring van de stichting besloten dat Milo naar ons mocht komen.

Bij binnenkomst was Milo gigantisch angstig en paniekerig. Hij had duidelijk weinig gezien van dit drukke land en wat hij had gezien was met geen tot nauwelijks begeleiding gebeurd, waardoor hij alles als bedreigend was gaan zien. We zijn dus meteen met hem aan de slag gegaan, door 2x daags lekkere wandelingen met hem te maken. In het begin vluchtte hij alle kanten op, maar dankzij de sturing die hij nu kreeg kalmeerde hij al snel en ondertussen loopt hij keurig mee, zowel in een groep als alleen. Nieuwe mensen en groot verkeer zoals vrachtwagens vindt hij soms nog wel wat spannend, maar dit is nog maar een fractie van wat het eerder was. Het tegenkomen of ontmoeten van andere honden vindt hij soms ook nog wat spannend en hier heeft hij wat sturing bij nodig. Hij ontspant gelukkig ook weer snel en is dan gauw beste vrienden met de nieuwe hond.

We zoeken een kalm huishouden voor Milo, zonder kinderen, veel lawaai of andere drukte. In huis moet hij zich lekker kunnen ontspannen en veel kunnen slapen, zodat hij zijn prikkels van buiten goed kan verwerken. Buiten wil hij lekker wandelen, in semi-drukke gebieden. Milo is geen hond om in hartje centrum te wonen. Idealiter zou hij geplaatst worden bij een andere hond die zelfverzekerd is, maar ook een kat als vriendje kan hij ontzettend waarderen. Milo zoekt baasjes die met rust en geduld hem steeds meer van de wereld willen laten zien en ervoor willen zorgen dat hij steeds meer zelfvertrouwen opbouwt.

Kruising

01/10/2017