Monty Geadopteerd

Lief vrolijk, wat onzeker ventje.

Monty is als pup in ons asiel terechtgekomen en was toen een leuke, zelfverzekerde jongen. Hij is vervolgens bij een gezin met 3 kinderen geplaatst en dat ging in het begin heel goed. Helaas kwamen er blijkbaar al snel wat strubbels toen Monty in de puberteit kwam. Helaas zijn wij hier niet van op de hoogte gebracht, waardoor we niet konden helpen. Tegen onze voorwaarden in is er een andere gedragsdeskundige bij betrokken, maar die kon geen uitkomst bieden. Monty had ondertussen al meerdere keren gehapt en dit was niet bij ons gemeld, ondanks dat dit verplicht is. Toen wij eenmaal hierover gecontacteerd werden, omdat de adoptanten het niet meer zagen zitten met hem, was het voor ons dan ook duidelijk dat Monty direct terug moest komen.

Eenmaal bij ons werd duidelijk dat Monty van zelfverzekerd kereltje, naar een onzeker mannetje gegaan was. Heel sneu, daar hij zo'n mooie start had gemaakt. Hij was vreselijk moe bij binnenkomst en heeft de eerste dag dan ook vrijwel alleen maar geslapen. Monty is een lieve jongen, die chill meeloopt aan de lijn, met of zonder andere honden. Ook honden passeren is geen enkel probleem voor hem. Monty zou in zijn vorige gezin niet met mannen of drukkere kinderen kunnen. Bij ons zien we hier echter totaal geen problemen mee, bij drukte trekt hij zich juist wat terug als hij weet waar zijn veilige plek is.

Monty zoekt een fijn, stabiel huis, waar hij zich geborgen en veilig kan voelen. Waar rekening gehouden wordt met zijn behoeften i.p.v. die van ons mensen en waar tijdig om hulp van ons gevraagd wordt indien nodig. Monty is natuurlijk een Teckel en kan dus met momenten zo koppig zijn als een echte Teckel betaamd. Uiteraard moeten toekomstige baasjes hier onbewogen onder kunnen blijven. Monty kan prima bij andere honden, katten of kinderen geplaatst worden. De kinderen moeten wel oud genoeg zijn om hem zijn rust te kunnen geven, zodat Monty genoeg kan slapen.

Standaard Teckel Gladhaar

09/05/2018