Morris Ter adoptie

Lieve, beetje verlegen hond. Morris heeft al een bewogen leventje achter de rug. Hij is vanuit het buitenland naar Nederland gehaald en vervolgens met veel te weinig begeleiding geplaatst. Daar de meeste buitenlandse honden heel veel moeite hebben met de overplaatsing naar Nederland, ging ook Morris typisch angstgedrag vertonen, dat zich vooral uitte in bijten naar mensen en honden.

Morris is vervolgens naar een andere stichting gegaan, waar hij ook getraind zou worden. Helaas kreeg Morris hier ook niet de rust die hij zo nodig heeft en was er, door de meerdere honden die daar uiteraard ook binnenkwamen met minder stabiel gedrag, te weinig stabiliteit in de roedel, waardoor Morris vanuit die onrust ook meteen weer in de verdediging dook. Hij hapte daar ook naar de andere honden en heeft 2x mensen gebeten. Morris zou dan ook ingeslapen worden vanwege dit gedrag.

Gelukkig konden wij hem nog op tijd ophalen en werd het al snel duidelijk dat Morris vol met angsten zat die hij flink overcompenseerde. Met genoeg rust, begeleiding en structuur werden deze angsten echter heel snel minder en nu is Morris hard op weg om zich als stabiele hond te ontwikkelen. Hij loopt makkelijk mee in de roedel tussen allerlei honden en is erg lief naar mensen. Ook het bezoek aan de dierenarts verliep zonder problemen en waar hij eerst moeite had met mensen die over hem heen buigen, laat hij dit nu zonder problemen toe.

Morris zoekt een kalm en stabiel huishouden, zonder al te veel gekke prikkels en met mensen die zijn grenzen respecteren. Hij kan bij een andere hond geplaatst worden, mits deze stabiel is.

Kruising

01/07/2014