Mup Geadopteerd

Mup is ruim een jaar geleden aan ons afgestaan omdat zijn baasjes hem niet de zorg wilde geven die hij als diabetes patiënt nodig had. De afspraak voor euthanasie was al gemaakt maar de dierenarts nam eerst nog contact op met ons. Natuurlijk was Mup bij ons van harte welkom.

Om hem de zorg te geven die hij nodig had is hij meteen in den gastgezin geplaatst. Daar kwam hij aan als kater van amper 3 kilo, met vele kale plekken van het likken en met een stel vlooien. Met veel geduld, liefde én natuurlijk insuline werd hij elke dag wat beter en is hij weer de mooie grote kater geworden van 6kg die hij ooit was.

Mup heeft zoals gezegd diabetes dit betekent dat hij 2x per dag insuline krijgt. Met de juiste dosis kan hij hier prima mee leven. Het krijgen van spuiten vindt hij allemaal goed.

Mup is sowieso een makkelijke kat, hij krabt of bijt nooit en vindt het gezellig om bij je in de buurt te zijn. Hoe rustiger de omgeving hoe dichter hij bij je komt liggen, hij ligt dan ook wel eens op schoot. Zijn favoriete plekje om geaaid te worden is zijn buikje, dat vindt hij heerlijk. Verder weet hij wat hij wel en niet wil en laat dit dan vocaal aan je weten. Hij is dol op eten en is handig met deuren open springen als hij ergens in of uit wilt.

Voor Mup zijn we op zoek naar een baasje met een afgezette tuin of balkon in een stabiele omgeving waar het niet te druk in huis is. Te veel onrust zorgt voor stress wat slecht is voor zijn suikerwaardes. Hij woont nu samen met 2 poezen en 3 honden maar zou liever ergens wonen met wat minder dieren. Een rustige hond of kat zou prima gaan. Kinderen zijn ook geen probleem als ze maar niet te druk zijn, daarom plaatsen we hem liever niet bij te kleine kinderen.

Mup is een van de liefste katten ooit en verdient een eigen huisje!

Europese Korthaar

Kater - gecastreerd