Navy Geadopteerd

Vriendelijke, actieve hond.

Navy werd begin dit jaar geadopteerd vanuit een ander asiel. Dit was toen al zijn derde huisje, hij is dus al een aantal keren verhuisd in zijn leven. Wij werden gevraagd om bij zijn laatste baasjes op huisbezoek te komen, om te helpen. Zijn baasjes hadden namelijk moeite met het jachtinstinct van Navy. Hij vond met name katten erg spannend, maar wandelen was hierdoor over het algemeen geen pretje voor beide partijen. Daar bovenop was ook een van zijn baasjes ziek, dit maakte de situatie natuurlijk nog vervelender. Eenmaal daar zagen wij een ware Podenco: een blij ei met een sterk jachtinstinct. Om nog aan zijn basis te kunnen werken is besloten hem mee te nemen naar ons trainingscentrum, waar we elke dag op hem konden focussen. Hij deed het bij ons goed en na overleg, mede door zijn zieke baasje, leek het ons en de baasjes beter om hem af te staan. Zo is Navy bij ons terecht gekomen.

Eenmaal bij ons zien we een hele vrolijke en lieve hond. Hij heeft zijn streken, maar is altijd ontzettend lief naar iedereen. Navy is erg sociaal naar andere honden en loopt heel netjes aan de lijn, alleen of met andere honden. Hij vindt onze katten soms nog spannend, maar ze wandelend passeren lukt hem al erg goed. Navy vindt het leuk om actief bezig te zijn, vooral met mensen samen. Denk bijvoorbeeld aan samen in de auto naar nieuwe plekken wandelen, samen fietsen of rennen.

Navy zoekt dan ook een huisje waar deze activiteiten met hem ondernomen worden. Hij heeft balans nodig tussen buiten lekker actief zijn en binnen rusten. Hij zoekt dus een rustige sfeer in huis. Een andere hond die matcht met zijn karakter zou prima kunnen. Kinderen kan Navy nog spannend vinden, net zoals katten, hier oefenen we dus nog mee.

Podenco

01/10/2020