Nero Geadopteerd

Grappig, koddig, wat eigenwijs opaatje.

Nero's baasje moest helaas opgenomen worden in een verzorgingstehuis, waar Nero in eerste instantie mee mocht. Helaas bleek Nero alles bij elkaar te blaffen wanneer hij alleen gelaten werd en daarom kwam hij bij ons in pension. Jammer genoeg werd al snel duidelijk dat zijn baasje niet meer naar huis zou mogen en zodoende werd Nero bij ons afgestaan.

Nero is op sommige punten al echt een oudje; hij zit onder de ouderdomsbulten, mist wat tandjes, is wat doof en ziet ook niet meer alles. Ondanks dat is hij hartstikke vrolijk en heeft hij nog een prima conditie. Hij gaat graag mee wandelen. Andere honden ontmoeten kan hij nog niet zo goed. Samen er mee aan de lijn lopen gaat prima, maar los vindt hij nog moeilijk. Hij wil dan snel bazig over de andere honden doen.
Het alleen blijven zijn we flink met hem aan het oefenen en dat gaat eigenlijk vrij netjes. Zeker wanneer Nero genoeg gewandeld of gespeeld heeft, gaat hij al gauw tevreden slapen. Wanneer er veel onrust is (veel mensen die heen en weer lopen bijvoorbeeld) vindt hij het wel nog wat moeilijk, waardoor hij ook onrustig wordt.

Nero zoekt dan ook een rustig baasje. Liefst iemand die al wat ouder is en niet veel meer weggaat. Maar wel iemand die nog lekker stukjes kan gaan lopen met Nero en leuke dingen samen kan ondernemen. Iemand die Nero nog een leuke laatste tijd gunt.

Maltezer

12/08/2004