Nero Geadopteerd

Kleine jongen met een groot karakter.

Nero heeft vanaf pup zijnde bij zijn oude baasje gewoond. Nero zou bij ons worden afgestaan door ziekte in de familie, waardoor niet meer goed voor hem gezorgd zou kunnen. Er werd ons verteld dat Nero verder geen gedragsproblemen zou hebben. Er werd alleen gezegd dat hij wat angstig was na twee keer te zijn aangevallen door andere honden. Na even overlegd te hebben over de geschiedenis van Nero, bleek al snel dat hij wel degelijk gedragsproblemen had. Hij zou al snel happen wanneer hij overprikkeld was en ook uit bescherming, en zou blaffen en grommen naar bezoek.

De dag dat Nero bij ons binnenkwam hapte hij al direct zijn oude baasje in de enkels, omdat er een persoon binnen liep en hij hier naar wilde uitvallen. Zo werd ons al direct duidelijk dat Nero altijd te weinig sturing heeft gehad. Hierdoor is deze kleine leukerd een best wel verwend nest. Dit resulteert nu in een overdreven zelfverzekerd ventje die binnen in huis veel controlegedrag wil vertonen. Hij heeft dus heel snel de neiging in enkels te happen wanneer hem iets niet zint. Uiteraard is dit met de juist sturing makkelijk te verhelpen en dan zal Nero een vrolijke en lieve kerel zijn, maar hij heeft dus mensen nodig die hem dit kunnen bieden. Anders zal Nero terugvallen in het gedrag dat voor hem bekend is, en in enkels gaan happen van zowel mensen als eventuele andere dieren in huis. Die vrolijke en lieve kerel zien wij dan ook zeker terug nadat wij met hem zijn gaan trainen! Buitenshuis is Nero heel lief. Hij loopt heel netjes aan de lijn, samen met of zonder andere honden, en kan ook heel goed loslopen. Nero is heel sociaal met andere honden en kan hier ook prima bij geplaatst worden, mits hier de juiste sturing bij wordt gegeven. Wij staan de nieuwe adoptanten van Nero hier uiteraard bij met al onze adviezen.

Nero is dus een hondje wat je simpelweg niet ‘zijn ding’ kunt laten doen. Hij heeft veel sturing nodig en we zoeken dus voor hem naar mensen die hier stevig genoeg in de schoenen voor staan en hem niet zomaar zijn zin geven. Vanwege zijn gedrag zullen wij Nero niet plaatsen bij jonge kinderen, maar kinderen van ongeveer 16 jaar zijn bespreekbaar.

Ruwharige Teckel

27/11/2020