Nick Geadopteerd

Zachtaardige, oude man.

Nick is als pup aangeschaft door zijn vorige baasjes en heeft altijd met een andere hond samen gewoond. Nick is in huis altijd heel lief geweest, heeft prijzen gewonnen en was altijd een voorbeeldige hond. Waarschijnlijk door zijn ouderdom en doordat de andere hond ouder en zwakker aan het worden was, vond Nick het de laatste tijd wat moeilijk om 's nachts alleen door te slapen. Hij kon dan wel eens blaffen als hij middenin de nacht wakker werd omdat hij een beetje verstrooid was dan. De baasjes wilden Nick hier niet bij helpen, dus kozen er voor om hem af te staan. Toen wij zijn doetige snoetje zagen hebben we hem meteen laten komen. Eenmaal in ons asiel bleek dat Nick enorm verwaarloosd was; hij zat onder de klitten en bulten. Zijn beide ogen produceren geen traanvocht meer. We zijn natuurlijk meteen met hem naar de dierenarts gegaan en die heeft een paar wratjes en meedere grote bulten verwijderd.

Nu Nick helemaal hersteld is van zijn operatie, is hij een stuk vrolijker. Hij geniet enorm van de wandelingen en is nog steeds heel leergierig. Hij loopt keurig aan de lijn. Tevens is hij heel sociaal naar honden, katten  en andere dieren en is hij super lief naar mensen. In het asiel is hij heel rustig en laat hij verder ook niks van probleemgedrag zien. Hij slaapt de nachten prima door.

We zijn voor Nick op zoek naar een rustig en gezellig huisje waar hij van zijn oude dag kan genieten. Een gezin dat wel nog lekkere wandelingen met hem wil maken zolang hij dit nog goed kan. Lekker in beweging blijven is het beste voor Nick. Hij kan prima geplaatst worden bij andere honden, katten en andere dieren. Hij kan zeker bij kinderen geplaatst worden .

Engelse Cocker Spaniël

16/06/2005