Nina Ter adoptie

Leuke, sportieve, soms wat onzekere meid.

Nina is via een ander asiel, waar wij regelmatig mee samenwerken, bij ons terechtgekomen. Daar was ze afgestaan, omdat het niet goed ging bij de vorige eigenaren. Ze leefde daar namelijk deels als erfhond, deels als huishond. Dit onderscheid: waken en verdedigen op het erf zonder daarbij in door te slaan, en in huis braaf niet reageren, is voor veel honden veel te moeilijk. Zeker als ze daar niet specifiek op getraind zijn. Zo ook voor Nina, ze kon in huis wel eens uitvallen naar bezoek wanneer ze weinig sturing kreeg (als haar werd verteld dat ze op haar plaats moest blijven, was dit geen probleem) en als ze op het erf een drukke dag had en overprikkeld was geraakt, kon ze de postbode in de broek happen als hij dan het erf op kwam.
De baasjes hebben hier hulp voor gezocht en ze is een maand intern bij een gedragsdeskundige geweest. Daar ging het goed, echter kregen de baasjes aan huis helaas geen hulp, waardoor Nina eenmaal thuis weer terug in haar oude gedrag verviel. Daarom is ze uiteindelijk afgestaan.
In het andere asiel werken veel vrijwilligers en is de sturing van de honden wat minder consistent. Dit deed Nina geen goed, daarom is besloten haar naar ons over te brengen.

Nina zou moeite hebben met vreemde mensen, maar heeft dat bij ons nog niet laten zien. Ze is vriendelijk tegen iedereen. Wij verwachten dat als ze in een thuissituatie komt, waar ze wat meer en soms te sterk aan haar baasjes kan hechten, dit gedrag wel weer wat terug kan komen. Echter zal dit met de juiste sturing prima in banen te leiden zijn. Tevens zou Nina reactief op verkeer zijn. Bij ons vindt ze auto's soms wel wat spannend, zeker als ze zeer dichtbij passeren. Wanneer we haar laten zitten en even afleiden is er echter niks aan de hand.
Ze loopt verder perfect aan de lijn, zowel alleen als met meedere honden.

Nina zoekt een kalm en stabiel huishouden, zonder heen en weer vliegende emoties en waar honden ook nog lekker honds benaderd worden. Een persoon of koppel die veel sturing aan Nina kan geven en haar kan vertellen wat ze wel en niet moet doen in uiteenlopende situaties, zodat Nina zich echt veilig gaat voelen bij haar baasjes en niet het idee krijgt dat ze hen moet beschermen. Nina kan prima bij een reu geplaatst worden. We plaatsen haar voor haar rust niet bij kleine kinderen, bij andere kleine huisdieren of bij teefjes.

Duitse Herder

Teef - gesteriliseerd