Nomi Ter adoptie

Nomi is als pup te jong door een stichting uit Portugal gehaald. Ze is toen geadopteerd door een koppel dat net zwanger was geworden. De zorg voor en een baby en een jonge hond bleek te veel en te intensief. Hierdoor kreeg Nomi niet de beweging en de begeleiding die ze zo nodig had, waardoor ze steeds meer gedragsproblemen ging ontwikkelen. Van trekken aan de lijn, naar uitvallen of zelfs happen als ze haar zin niet kreeg. De stichting die Nomi naar Nederland had gehaald, hielp hier helaas niet bij en zo zijn de adoptanten bij ons uitgekomen. Ondanks dat dit gedrag prima te trainen viel, waren de eigenaren aan het eind van hun Latijn en was afstand de enige optie voor hen.

Toen Nomi bij ons binnenkwam, was ze volledig overprikkeld en doodmoe. Ze had een enorm slaaptekort opgelopen het laatste jaar, wat haar leervermogen flink aantastte. We zijn dus meteen in gaan zetten op rust. Hebben Nomi de bench goed aangeleerd, zodat ze veilig en rustig kon slapen. Met meteen een enorm verschil! De meeste problemen van Nomi vielen door meer rust al snel weg; het lopen aan de lijn gaat nu prima, het passeren van honden gaat met wat begeleiding vrijwel altijd keurig, ze is lief tegen de andere honden en tegen ons mensen. Natuurlijk merken we wel dat Nomi is opgegroeid in een huishouden waar haar zin doordrijven heeft gewerkt. Dit heeft ervoor gezorgd dat ze een sterk karakter heeft ontwikkeld, weet wat ze wil en daarvoor gaat. Potentiële adoptanten moeten dan ook sterk in hun schoenen kunnen staan bij deze vrolijke puberdame.

Nomi is nog een jonge meid, die een leuk actief gezin of persoon zoekt die haar de komende jaren de begeleiding kan geven die ze nodig heeft. Iemand die door haar manipulatieve gedrag heen kan kijken, dat ze graag inzet om haar zin te krijgen. Doordat Nomi nog wat onstuimig is plaatsen we haar niet bij hele kleine kinderen. Kinderen vanaf een jaar of 10 zijn geen probleem. Een andere hond, zeker een stabiele reu, zou tof zijn voor Nomi, maar is natuurlijk geen must. Katten vindt Nomi nog wat spannend, maar met de juiste begeleiding en genoeg tijd gaat ze dit wel kunnen.
Heb jij veel energie en zie jij wat een leuke meid er onder dit uitdagende karakter zit? Kom dan zeker eens kennismaken met Nomi!

Belangrijke kenmerken van Nomi zijn:
Energielevel: hoog
Intelligentie: hoog
Zelfvertrouwen: gemiddeld
Zelfbewustzijn: gemiddeld
Vasthoudendheid: hoog

Het is bij interesse in een dier belangrijk dat je zelf hoger dan of gelijk aan de hond scoort, die je eventueel wil adopteren, zodat er de best mogelijke match uit voort kan vloeien.

Kruising Podenco

Teef - gesteriliseerd