Ollie Geadopteerd

Vrolijk, leuk mannetje.

Ollie is als pup gekocht bij een fokker door zijn laatste baasjes. Dit ging in het begin heel goed, al ontwikkelde Ollie langzaamaan wat problemen. Hij moest er altijd bij zijn, viel soms uit op straat naar honden of drukke kinderen op fietsjes of stepjes. Het grootste probleem was uiteindelijk dat Ollie niet alleen kon blijven. Hij vond dit zo moeilijk dat hij veel kon blaffen of soms gillen wanneer zijn baasjes weg waren. Onze voorzitster Liz Wolting heeft toen geholpen met verschillende trainingen. Ollie is bij haar intern geweest en heeft ook een tijdje op onze locatie getraind. Bij ons deed Ollie het super goed en kon hij ook alleen blijven. Maar omdat het bij de baasjes nog altijd niet goed ging, is toen besloten afstand van hem te doen.

Ollie is vooral een vrolijke leukerd. Hij weet goed hoe hij zijn oogjes moet gebruiken om zijn zin te krijgen. Hij is vriendelijk naar andere honden en kan deze op wandelingen ook prima passeren. Ollie loopt ook erg netjes aan de lijn, maar kan ook heel goed loslopen en gaat dan nooit uit het zicht. Ollie loopt op een goed tempo en kan makkelijk zo’n 2 uur volhouden, hij moet dan ook zeker goed bewegen. Hij kan bij ons ook alleen blijven zonder problemen, het is dus belangrijk dat dat vanaf het begin goed aangepakt wordt wanneer hij geadopteerd wordt, zodat dit ook dan geen probleem zal zijn. Daar zullen wij uiteraard bij helpen! Ollie is gewend aan een bench en vindt deze ook fijn. Hij raakt ietwat snel overprikkeld, dus deze zal hij ook nodig hebben.

Ollie zoekt dus een huis waar mensen graag met hem op pad gaan en lekker actief bezig willen zijn met hem, maar hem binnen duidelijke grenzen en structuur geven, zodat hij niet zal terugvallen in zijn oude gedrag. Het is dan ook belangrijk dat hij thuis een rustige sfeer heeft. Ollie zal prima met kinderen kunnen, zolang hem zijn rust gegund wordt. Een andere hond zou ook zeker kunnen zolang deze matcht met Ollie’s karakter. Hij heeft altijd samen gewoond met een kat, al ging dit niet altijd even goed. Met de juiste begeleiding zal hij dit prima kunnen.

Teckel

04/12/2021