Oona Geadopteerd

Leuke, vrolijke, slimme meid.

Oona is als pup gekocht door haar vorige baasjes. Ze woonde samen met een kindje van 6 jaar oud, een kat en een pasgeboren baby. Dit ging allemaal prima. De baasjes vonden én een hond én een pasgeboren kindje te veel werk en daarom moest Oona weg. Oona kwam al vanaf pup bij ons op pension en kent ons dus goed, vandaar dat de baasjes haar bij ons wilden plaatsen. Omdat wij weten wat voor een lieve meid Oona is, was ze natuurlijk van harte welkom, al kunnen wij het niet eens zijn met de reden van afstand.

Bij binnenkomst zagen we direct aan Oona dat ze te weinig slaap had gehad en overprikkeld was. Het lijkt er ook op dat ze de laatste tijd wat te weinig beweging had gehad. Ze liep dan ook niet meer zo lekker aan de lijn, zoals ze deed toen ze bij ons op pension was. Hiermee zijn wij natuurlijk direct aan de slag gegaan en ondertussen loopt ze al veel kalmer. Natuurlijk is Oona nog hartstikke jong, waardoor ze af en toe nog wat impulsief kan zijn, maar altijd op een hele lieve manier. Oona kan prima met andere honden overweg, al wordt ze soms nog wat snel druk hierbij. Het is dus belangrijk dat ze de komende jaren daar goed in gestuurd blijft worden. Verder is Oona een echte dame, ze kan de boel soms wat dramatiseren en manipuleren ;) Wanneer je aangeeft dat je haar door hebt, stopt ze hier echter ook meteen mee.

Oona zoekt een fijn gezin met of zonder kinderen of kinderwens. Andere dieren, honden, katten of wat dan ook zijn ook geen probleem. Wel zoekt ze een gezin dat haar duidelijk kan begrenzen wanneer nodig en haar niet te druk maakt. Oona is hartstikke sociaal naar alles en iedereen, dus het is heel belangrijk dat dat zo blijft. Ze is een bench gewend en heeft deze de komende tijd ook nog echt nodig om haar rust te vinden. Het gezin dat haar adopteert moet beseffen dat Oona nog lekker zal gaan puberen en dit dan ook incalculeren. Met de juiste sturing, zal ze echter opgroeien tot een super fijne, stabiele dame. We adviseren de bindingscursus bij Oona.

Amerikaanse Stafford

Teef - gesteriliseerd