Phoenix Geadopteerd

Zeer lieve, vrolijke jongen, die weinig gewend is.

Phoenix schijnt voor zijn 2e levensjaar al meerdere baasjes gehad te hebben. Waarom is ons niet duidelijk. Toen hij bijna 2 jaar oud was, heeft zijn vorige baasje hem overgenomen en leefde Phoenix samen met zijn baasje en een andere hond op straat. Beide honden waren niet gcastreerd en door het straatleven kregen de honden natuurlijk weinig slaap. Dit resulteerde er in dat de honden wel eens konden vechten, echter zonder schade. Het baasje kwam oorspronkelijk uit Frankrijk en moest nu weer terug daar naartoe. Hij kon de honden niet meenemen en daarom is Phoenix bij ons afgestaan.

Phoenix is echt een Golden Retriever, lief, vrolijk, makkelijk in de omgang. Hij loopt prima aan de lijn, zowel alleen als in een groep. Reageert niet op passerende mensen, honden, etc. alleen soms om een knuffel te vragen ;) Hij vond het leven binnen wat spannend in het begin, omdat hij zo lang buiten heeft gewoond natuurlijk . Dit resulteerde in wat overmatig gekwijl. Ondertussen is Phoenix onze receptiehond en ligt hij lekker achter onze balie. Dat gaat heel goed en het kwijlen is gestopt. Wanneer hij weer in een spannende, nieuwe situatie komt, zal het kwijlen wel weer wat begonnen, het is een goede stressmeter. Hij pakt geen eten of andere spullen die daar liggen en sloopt niks.

Phoenix is een leuke familiehond, die in het begin natuurlijk wat begeleiding moet hebben bij het leven in een huis, want dat is hij niet gewend. Hij kan echter met alles en iedereen overweg en kan dus prima bij kinderen, andere honden, katten, etc. geplaatst worden. Een uitstekende beginnershond! Hij houdt van lekkere wandelingen, maar hoeft geen mega uitdagingen te hebben, relaxt wat in de buurt lopen 3x daags 30-40 minuutjes vindt hij meer dan prima. Phoenix zit sinds kort in een gastgezin om meer aan het huiselijke te wennen. Hij doet het daar, na een aanpassingsperiode van een paar dagen, waarin hij extra sturing nodig had, uitstekend. Hij is een super gezellige, vrolijke huisgenoot en kan na een paar dagen prima overweg met de andere hond daar in huis.

Golden Retriever

29/09/2016