Pico Ter adoptie

Pico is als pup van 8 weken oud bij zijn vorige baasjes gekomen. Het eerste jaar ging alles prima, maar toen Pico in de puberteit kwamen ontstonden er natuurlijk wat problemen. Hij begon zijn spullen te claimen en kon hierbij grommen. Er werd een trainer ingeschakeld en dat hielp een tijdje goed. Daarna kwam het oude gedrag helaas weer terug. De spanning bij Pico liep steeds hoger op en uiteindelijk gebeurde er een incident met voer waarbij Pico één van de kinderen in de voet hapte. Daarom is hij bij ons afgestaan.

Eenmaal hier werd duidelijk dat Pico niet veel gewend was en daardoor veel angsten had, die hij overcompenseerde. Hij was daarnaast ontzettend overprikkeld en doodmoe. We geven Pico dus veel benchrust, waar hij erg blij mee is. Daarnaast bouwen we zijn conditie en zelfvertrouwen op door lekkere stukken met hem te gaan wandelen. Wandelen was hij niet tot nauwelijks gewend, hij is dan ook nog te dik, maar zijn conditie wordt wel langzaamaan beter.
Pico zit momenteel in een gastgezin met andere honden en katten en dat gaat uitstekend. In het begin claimde hij zijn voer in de bench, maar nu hij uit de hand wordt gevoerd in kader van de training, is en blijft hij lekker kalm in zijn bench.

We zoeken een leuk gezin voor Pico, dat snapt dat een Chihuahua ook een echte hond is en geen accessoire of diertje om op te tillen. Pico geniet van wandelingen en wil dan ook graag veel van de wereld zien op zijn eigen 4 pootjes. We plaatsen Pico niet bij jonge kinderen. Kinderen vanaf ongeveer 15 jaar oud die Pico binnenshuis goed met rust kunnen laten, kan wel. Honden of andere dieren zijn geen probleem voor Pico, dus daar kan hij prima bij geplaatst worden.
Pico is een grote hond in een kleine verpakking en we zoeken dan ook een gezin dat hem serieus neemt.

Chihuahua

22/07/2018