Pim Geadopteerd

Lieve, vrolijke en grappige hond.

Pim is als jonge hond met 7 maanden oud vanuit Aruba naar Nederland gebracht. Hij is in Aruba op een industrieterrein gevonden en gevangen om gecastreerd te worden. De mensen die hem hadden gevangen besloten hem hierna ter adoptie aan te bieden. Eenmaal in Nederland is hij opgenomen in een opvanggezin, maar door de hele reis en de nieuwe, enge situaties werd Pim erg onzeker en angstig. Hij woonde samen met 4 andere honden en kon heel begrijpelijk uit angst naar hun grommen. Toen hij begon met grommen werd hij in een stal gezet. Daar heeft hij maanden gezeten totdat de mensen besloten dat hij niet langer bij hen kon blijven. Hij werd bij ons op pension gebracht. Wij hebben toen voorgesteld dat hij ook bij ons in het asiel kon komen zodat wij met hem konden gaan trainen en hem van zijn angsten af konden helpen. Het opvanggezin heeft toen afstand van hem gedaan.

Eenmaal bij ons in het asiel hebben we Pim meteen intern bij onze gedragsdeskundige gezet. Omdat zijn angsten zo groot waren dat hij er onder leed was het voor ons belangrijk dat hij zich snel beter in zijn vel ging voelen. Hij vond in het begin aan de lijn lopen, aanraken, naar hem kijken, in zijn buurt zijn allemaal spannend, maar hij liet gelukkig een enorm leervermogen zien en binnen een paar dagen liep hij keurig aan de lijn en durfde hij steeds meer interactie met ons te maken.
Pim heeft zich ondertussen ontwikkeld tot een hele sociale en zachtaardige hond. Met regelmaat vertoont hij grappige streken. Hij is echt de clown van het asiel. Hij leert iedere dag bij en gaat als een speer vooruit. Hij kan prima geplaatst worden bij honden of andere dieren.

We zijn voor Pim op zoek naar een leuk gezin dat zijn humor waardeert, maar hem ook tijdig kan begrenzen zodat hij zichzelf niet overbelast. Hij kan prima geplaatst worden bij kinderen, mits deze relatief kalm zijn. Van hele plotselinge beweging kan hij nog een beetje terugdeinsen.

Kruising

01/03/2018