Rafaël Geadopteerd

Rafaël is door zijn vorige eigenaar meegenomen vanuit Portugal. Dit was oorspronkelijk niet de bedoeling: ze zouden in Portugal blijven wonen, maar door omstandigheden moest ze gedwongen terugkeren. Bij thuiskomst in Nederland hadden Rafaël en zijn baasje geen vaste verblijfplaats: ze woonden in vakantiehuisjes en op campings. Deze veranderingen (vanuit Portugal naar druk Nederland, geen vaste verblijfplaats en een emotionele eigenaar, omdat haar plannen totaal anders verliepen dan verwacht), deden Rafaël geen goed. Hij ontwikkelde verlatingsangst, wilde constant voor zijn baasje zorgen en was heel erg druk en aanwezig. Mede door alle emoties, kon zijn baasje hem niet de rust en veiligheid bieden die hij heel erg nodig had, daarom is besloten hem af te staan aan onze stichting.

Bij binnenkomst bleek Rafaël enorm overprikkeld, had weinig tot geen structuur en begeleiding gekregen en was niet erg vrolijk, heel begrijpelijk natuurlijk! Dat kon zich uiten door veel en hard te blaffen als iets hem niet aan stond, aan de lijn te trekken tijdens het wandelen en totaal geen rust te nemen. We hebben hem direct een bench aangeleerd, zodat hij leerde fijn en veel te slapen (passend bij zijn jonge leeftijd) op een veilige plek. Inmiddels slaapt hij hier heel graag in. Daarnaast hebben we hem geleerd veiligheid te zoeken bij zijn begeleider, in plaats van alles zelf op te willen lossen. Al snel ontpopte hij zich tot de lieve, vrolijke jongen die hij nu is.

Hij is open en vriendelijk naar zowel mens als dier, speelt graag met soortgenoten, maar kan (met een beetje hulp) ook steeds beter zelf zijn rust vinden. Voor Rafaël zoeken we een fijn huis waar hij volop mag genieten van het leven: fijne lange wandelingen, hardlopen, fietsen, mee op avontuur: niets is hem te gek en hij vindt alles heel erg leuk. Hij kan ook prima bij andere dieren (katten of honden) geplaatst worden. We zoeken mensen die rekening houden met zijn leeftijd: zowel qua structuur als begeleiding. Rafaël is immers nog een jonge hond die nog veel moet ervaren in het leven!

Let op: Rafaël zit in ons centrum in Apeldoorn.

Podenco

Reu