Rein Geadopteerd

Zeer lieve, zachtaardige, wat onzekere hond. Rein is vanuit Rotterdam bij ons gebracht, waar hij 3 jaar eerder uit een asiel is geadopteerd. Bij zijn vorige gezin leefde hij samen met nog een Corgi, een wat ouder teefje. Rein had vanaf de eerste dag bij zijn vorige gezin al wat problemen, zoals uitvallen naar fietsers e.d. Hier hebben deze mensen dan op geoefend en dit leek beter te gaan, echter omdat de kern van Reins probleem niet werd aangepakt, ging hij op andere gebieden probleemgedrag vertonen om aan te geven dat hij niet goed in zijn vel zat. Hij ging toen uitvallen naar andere honden en vloog binnenshuis bezoek aan.
Omdat Rein niet goed begrepen werd, is dit probleem nooit opgelost kunnen raken. Echter met een heel klein beetje sturing en leiding van ons, veranderde Rein hier binnen een dag in een zeer sociale hond, zowel naar mensen als naar andere honden. Hij gaat ook met onze wandelaars mee lopen samen met andere honden en kinderen en doet dit keurig.

Voor Rein zoeken we een gezin dat Rein de sturing kan geven, welke hij echt nodig heeft en minder waarde hecht aan buitensporige vrijheid, waar Rein alleen maar onzeker en onstabiel van wordt.

Welsh Corgi

02/11/2009

Middelgroot

Zit, af, kom hier, mand, bench, rustig, nee