Reksio Geadopteerd

Typische Shiba die veel sturing nodig heeft.

Reksio komt van een broodfokker en heeft vanaf pup bij zijn vorige eigenaar gewoond. Al snel ontstonden er problemen. Toen Reksio 10 maanden was, werd hij al op kalmerende medicatie gezet. Het baasje van Reksio probeerde van alles, schakelde verschillende trainers en gedragsdeskundigen in, en verhuisde naar een rustigere omgeving. Het gedrag van Reksio verbeterde soms wat, maar het resultaat was nooit blijvend. Nadat hij verschillende familieleden, vrienden en het baasje meermaals had gebeten, was het baasje ten einde raad en werd een afspraak gemaakt voor euthanasie. Het baasje wilde zeker weten dat dit nog de enige oplossing voor Reksio was, en vroeg ons om advies. Zo is Reksio bij ons terecht gekomen.

Bij binnenkomst viel er weinig met Reksio te beginnen. Hij liet zich niet aanraken of aanlijnen en reageerde heel heftig op alles wat nieuw of spannend was. Het was dus een heel proces om hem te krijgen waar hij nu is. We kunnen hem inmiddels borstelen, aanlijnen en hij loopt keurig aan de lijn, zowel alleen als in een groep met andere honden. Reksio staat nu veel meer open voor nieuwe dingen, hij is nieuwsgierig en gaat graag op stap om nieuwe dingen te ontdekken.

Reskio is een typische Shiba. Hij heeft duidelijke sturing nodig, zodat hij weet waar hij aan toe is. Hij heeft iemand nodig die begrijpt dat hij bij teveel vrijheid verkeerde beslissingen neemt. Iemand die stevig in zijn schoenen staat, stabiel is en Reksio de structuur kan geven die hij nodig heeft. We zoeken iemand die de tijd en het geduld heeft om een goede band met hem op te bouwen. En hem kan helpen met prikkels om te gaan, door samen met hem op avontuur te gaan. We plaatsen Reksio niet bij jonge kinderen. Kinderen vanaf een jaar of 16 zou kunnen. Plaatsing bij een andere hond zou eventueel kunnen, maar heeft niet de voorkeur. Hetzelfde geldt voor katten.

Shiba Inu

12/02/2016