Romy Geadopteerd

Vriendelijke, soms wat onzekere meid.

Romy is door een stichting uit Griekenland gehaald. Ze is toen bij een vrouw geplaatst die haar helemaal geen begeleiding gaf, dus moest Romy binnen 2 weken weer weg. Ze was zwaar overprikkeld bij terugkomst, volgens de stichting. Ze is toen in een gastgezin geplaatst met 3 andere honden en een kat. Dit ging op één incident tussen Romy en een van de andere honden na, prima. De eerste adoptant meldde zich weer en beloofde verbetering, toen is er na uitgebreid overleg besloten Romy nogmaals bij deze vrouw te plaatsen. Helaas was er niks veranderd binnen het gezin en kreeg Romy weer totaal geen sturing, waardoor ze binnen een week weer terug naar de stichting kwam. Vervolgens is Romy nog een keer geplaatst, deze keer mocht ze 6 maanden bij haar gezin blijven. De reden dat ze hier weg moest, is omdat ze onbeheerd in de tuin werd gelaten (iets wat echt te moeilijk is voor een hond die veel sturing nodig heeft) en toen over het hek is gesprongen naar de buurhond toe. Deze had ze te pakken, maar het hondje had verder geen schade. Omdat de stichting liever wilde dat Romy meer begeleiding kreeg voor adoptie is ze bij ons afgestaan. Romy is door ons geplaatst maar door medische problemen kon de nieuwe eigenaar niet meer voor haar zorgen. Dus hebben we samen besloten haar terug te nemen om een ​​nieuw thuis voor haar te kunnen vinden.

We zien dat Romy een hele lieve, vrolijke meid is, die wel snel wiebelig wordt in nieuwe situaties en veel begeleiding en sturing van haar baasjes nodig heeft en altijd nodig zal hebben. Romy is dol op structuur en heldere grenzen. Bij veel vrijheid en eigen keuzes moeten maken, raakt ze in paniek en gaat ze zichzelf verdedigen. Toen Romy net bij ons was, viel ze de eerste wandeling een keertje uit naar een fietser, de vorige stichting gaf ook al aan dat ze dit kon doen. Nu we haar telkens helpen als er een fietser langskomt, is dit niet meer voorgekomen. Romy vindt honden soms wat spannend, maar dit is binnen een minuutje voorbij. Ze wordt er om deze reden niet blij van naar alle andere honden te moeten om te "spelen". Gezellig samen oplopen met honden vindt ze echter prima. Ze loopt keurig aan de lijn bij ons, zowel alleen als in een groep.

Romy zoekt mensen die rustig en stabiel zijn. Ze kan prima bij honden, katten en/of kinderen geplaatst worden, mits ze in huis maar genoeg slaap krijgt en op de wandelingen genoeg begeleiding. Romy heeft liever wat meer structuur dan te weinig. Het liefst plaatsen we Romy in een dorp of aan de rand van een stad, middenin een druk centrum geniet niet onze voorkeur voor dit meisje.

Let op: Romy zit in ons centrum in Apeldoorn!

Labrador kruising

Teef - gesteriliseerd

22/06/2017

Zit, af, kom hier, mand, bench, rustig, nee