Samwise Geadopteerd

Zeer lieve jongen, met een vervelend verleden die nu al het geluk in de wereld verdient.

We hebben Sam samen met de LID weggehaald uit een appartement. Doordat zijn bazinnetje al op leeftijd was, werd Sam te weinig uitgelaten en bouwde hij frustratie op. Ook kon mevrouw hem niet de juiste sturing geven, waardoor er gevaarlijke situaties op straat konden ontstaan. Er is toen besloten dat het beter was een andere plek voor Sam te zoeken.

Eenmaal bij ons bleken de problemen nog groter dan gedacht. Het gedrag van Sam is prima, ook naar andere honden is hij behoorlijk oké zolang hij niet te druk wordt, maar zijn hele endeldarm was van binnen beschadigd en zat vol met littekenweefsel. We weten niet precies waardoor dit komt, en willen het wellicht ook niet weten.
Samwise heeft hier meerdere ingrepen voor gehad en is ook geopereerd aan de dubbele hernia perinealis die hij had. Gelukkig is hij ondertussen al geruime tijd van alle medicatie af en volledig herstelt!
Ondanks alles dat Sam in het verleden mee heeft gemaakt, is hij altijd vrolijk wanneer hij mensen ziet en een echte knuffelkont. Hij loopt prima aan de lijn, zowel alleen als in een groep. Hij reageert niet op passerende honden. Nieuwe situaties kan hij nog wel eens spannend vinden, maar met wat sturing ontspant hij alweer snel. Samwise hoeft geen hele uitgebreide wandelingen te maken. Een paar keer per dag een blok om en lekker chillen in de tuin, heeft zijn voorkeur.

We zoeken een leuk, rustig huisje voor hem, waar hij niet hyperactief gemaakt wordt. Sam kan prima bij kinderen geplaatst worden, als ze hem ook zijn rust gunnen. Bij een stabiel teefje zou hij ook geplaatst kunnen worden, maar hij vindt het minstens net zo prima om enigshond te zijn.

Amerikaanse Stafford

01/02/2014