Samwise Ter adoptie

Zeer lieve pechvogel.

We hebben Sam samen met de LID weggehaald uit een appartement. Doordat zijn bazinnetje al op leeftijd was, werd Sam te weinig uitgelaten en bouwde hij frustratie op. Ook kon mevrouw hem niet de juiste sturing geven, waardoor er gevaarlijke situaties op straat konden ontstaan. Er is toen besloten dat het beter was een andere plek voor Sam te zoeken.

Eenmaal bij ons bleken de problemen nog groter dan gedacht. Het gedrag van Sam is prima, ook naar andere honden is hij behoorlijk oké zolang hij niet te druk wordt, maar zijn hele endeldarm was van binnen beschadigd en zat vol met littekenweefsel. Samwise is al meerdere keren onder narcose geweest om dit te behandelen en krijgt hier prednison voor. Helaas gaat het herstel erg traag. Door het vele persen dat hij moet doen, vanwege deze nauwe doorgang, heeft hij ook nog een dubbele hernia perinealis opgelopen, waaraan hij binnenkort geopereerd wordt.
Ondanks alles is Sam altijd vrolijk wanneer hij mensen ziet en een echte knuffelkont.

We zoeken dan ook een leuk, rustig huisje voor hem, waar hij niet hyperactief gemaakt wordt. Een gezin dat zijn verantwoordelijkheid en geen onnodige risico's neemt. Sam kan prima bij kinderen geplaatst worden, als ze hem ook zijn rust gunnen. Bij een stabiel teefje zou hij ook geplaatst kunnen worden, maar hij vindt het net zo prima om enigshond te zijn.

Amerikaanse Stafford

01/02/2014