Scotch Geadopteerd

Grappige, energieke, jonge hond.

Scotch is als pup van 8 weken vanuit een boerderij bij zijn vorige baasjes terechtgekomen. Al vrij snel ontdekten ze dat hij een vergroeiing had aan zijn linkerachterpoot, waar ze hem aan hebben laten opereren. Helaas hebben de eigenaren het herstel hiervan niet goed opgevolgd, waardoor Scotch juist nog meer last van zijn poot kreeg.
Vanaf een maand of 4 begon Scotch vervelend gedrag aan de lijn te vertonen; hij sprong op en hapte dan in de lijn, armen en benen. De eigenaren vonden het moeilijk om Scotch de rust en begeleiding te geven die hij nodig heeft, waardoor trainingen ook niet hielpen. We hebben daarom samen besloten dat het beter was voor Scotch om hem bij ons af te staan.

Toen Scotch bij ons kwam begon hij al snel ook naar ons te happen. Met de juiste begeleiding werd hij gelukkig al een stuk kalmer. Alleen merkten we dat Scotch echt veel last had van zijn poot en het leek ons zeker mogelijk dat hij daarom dit gedrag aan de lijn vertoonde.
In overleg met de dierenarts en een orthopeed hebben we besloten Scotch zijn pijnlijke teen te amputeren. En wat een opluchting was dat voor hem! Vlak na de operatie liep hij al gauw behoorlijke stukken waarbij hij zijn poot gewoon volledig durfde te belasten. Hij is een super lieve jongen, maar kon door de pijn in zijn poot zijn energie eerst niet goed kwijt. Deze zijn we nu met en met aan het af laten vloeien. Hij kan prima overweg met andere honden, al reageert hij soms nog wat impulsief en lomp, zoals je van jonge honden kunt verwachten. Met wat oefening wordt dit steeds beter.

We zoeken een familie voor Scotch waar hij duidelijk, met heel veel geduld en rust wordt aangestuurd. Hij zit nog volop in de puberteit en heeft heldere grenzen nodig.
Hij kan prima bij kinderen of andere dieren geplaatst worden mits deze hem in huis veel rust gunnen.

Cane Corso x Mechelse herder

21/06/2018