Scotch Ter adoptie

Grappige, energieke, jonge hond.

Scotch is als pup van 8 weken vanuit een boerderij bij zijn vorige baasjes terecht gekomen. Al vrij snel ontdekten ze dat hij een vergroeiing had aan zijn linkerachterpoot, waar ze hem aan hebben laten opereren. Helaas hebben de eigenaren het herstel hiervan niet goed opgevolgd, waardoor Scotch nu nog meer last van zijn poot heeft. Momenteel is hij volop in behandeling bij onze dierenarts om te onderzoeken wat we hier nog aan zouden kunnen doen.
Vanaf een maand of 4 begon Scotch vervelend gedrag aan de lijn te vertonen; hij sprong op en hapte dan in de lijn, armen en benen. De eigenaren vonden het moeilijk om Scotch de rust en begeleiding te geven die hij nodig heeft, waardoor trainingen ook niet hielpen. We hebben daarom samen besloten dat het beter was voor Scotch om hem bij ons af te staan.

Toen Scotch bij ons kwam begon hij al snel ook naar ons te happen. Met de juiste begeleiding werd hij gelukkig al een stuk kalmer. Alleen merkten we dat Scotch echt veel last had van zijn poot, het is dus mogelijk dat hij daarom dit gedrag aan de lijn is gaan vertonen. Momenteel wandelt hij dan ook maar een paar keer per dag korte stukjes om zijn poot zo min mogelijk te belasten.
Zijn fysieke gestel is een doorn in het oog voor Scotch, hij heeft namelijk een groot leervermogen, hoog energieniveau en het liefst gaat hij dan ook flink er op uit. Hij is een lieve jongen, maar kan nu natuurlijk zijn energie niet goed kwijt. Hij kan prima overweg met andere honden, al reageert hij soms nog wat impulsief en lomp. Met wat oefening wordt dit steeds beter.

We zoeken een familie voor Scotch waar hij duidelijk, met heel veel geduld en rust wordt aangestuurd. Hij zit nog volop in de puberteit en heeft heldere grenzen nodig.
Interesse in Scotch kan al kenbaar gemaakt worden, maar we plaatsen hem pas wanneer er meer duidelijkheid is omtrent zijn poot.

Cane Corso x Mechelse herder

21/06/2018