Sitka Geadopteerd

Lieve, vrolijke, beetje gekke, truttige hond.

Sitka is als pup door haar vorige baasjes gekocht. Als jonge hond was ze eenieders heel lief en konden haar baasjes goed met haar omgaan. Toen ze ouder werd en in de pubertijd kwam begon ze, zoals alle honden wat streken te krijgen. Haar baasjes wisten niet goed hoe ze haar hierin moesten sturen en Sitka begon de touwtjes steeds meer in handen te nemen. Uiteindelijk vond ze dat ze het recht had haar baasjes en andere mensen te corrigeren als ze het ergens niet mee eens was. Haar baasjes wisten niet hoe dit weer recht te zetten en zagen geen andere uitweg meer dan haar te laten euthaniseren. Gelukkig werden ze door de dierenarts naar ons verwezen en kozen ze ervoor om haar bij ons af te staan.

Eenmaal bij ons liet Sitka zich zien als een hele lieve meid die erg overvraagd was. Ze was heel moe en zat hoog in haar stress. Nadat ze een paar dagen flink bij heeft kunnen slapen en tot rust heeft kunnen komen is ze zich steeds meer gaan ontpoppen tot een stabiele hond. Ze heeft nog wel wat onzekerheden maar als ze hier goed in wordt begeleid, kalmeert ze al snel. Ze kan uitstekend overweg met andere honden en het wandelen aan de lijn gaat steeds beter.

We zijn voor Sitka op zoek naar een leuk gezin, waar ze op een leuke maar ook duidelijke manier de wereld mee kan gaan verkennen. Een gezin dat niet onder de indruk is van haar typische Husky-streken en haar duidelijke begrenzing bieden. Sitka kan prima geplaatst worden bij andere honden.

Siberische Husky

Teef - gesteriliseerd