Smokey Geadopteerd

Lief, wat onzeker meisje.

Smokey is een hele lieve dame, die het geluk nog niet helemaal aan haar zijde heeft gehad in het leven. Via een stichting waar wij mee samenwerken werd Smokey in een gastgezin geplaatst. Na een tijdje bleek dat ze daar te weinig sturing kreeg tijdens het wandelen en te weinig om rusten, waardoor ze uit stress de andere hond in de hielen ging happen. Ze is hier toen weggehaald en een ander gastgezin meldde zich voor haar aan. Jammer genoeg matchte het daar uiteindelijk ook niet erg goed met de andere hond in huis, waardoor Smokey veel stress ontwikkelde. Ze ging daardoor steeds vaker blaffen naar honden die langsliepen en plaste in huis. Na drie weken hier in huis gezeten te hebben, wilde ook deze mevrouw niet verder met Smokey. De Corgi Herplaatsing heeft daarna onze hulp ingeschakeld en uiteraard wilden wij Smokey helpen.

Toen Smokey net binnenkwam was duidelijk dat ze een enorm slaap tekort had. En dringend nood had aan sturing en stabiliteit. We zijn dan ook meteen met haar gaan trainen, waardoor ze steeds meer rust in haar hoofdje krijgt. Ondanks dat ze nog vrij onzeker is en weinig (op de juiste manier) van de wereld heeft gezien, doet ze enorm haar best tijdens de wandelingen. Ze loopt prima aan de lijn, zowel in een groep als alleen. Ze valt bij ons totaal niet uit naar andere honden, niet aan de lijn en ook niet los. Ze kan prima overweg met katten en andere dieren. Ze zou bij kinderen geplaatst kunnen worden, maar wanneer de kinderen te druk zijn, zou Smokey weer in de stress kunnen raken, waardoor ze terug kan vallen in haar oude gedrag. Eventuele kinderen zullen dus goed begeleid moeten worden in de omgang met Smokey, zodat ze een kalm leventje behoudt. Tevens is Smokey perfect zindelijk bij ons. Het binnen plassen in het vorige gezin was duidelijk een uiting van stress.

Voor Smokey zijn we op zoek naar een rustig huisje, waar ze goede begeleiding en genoeg slaap krijgt. Naar mensen die samen met haar in rust de wereld willen ontdekken, zodat Smokeys zelfvertrouwen steeds meer kan groeien en ze steeds stabieler wordt.

Welsh Corgi Cardigan

Teef - gesteriliseerd