Sterre Geadopteerd

Lief, soms wat druk hondje.

Sterre is met 4 jaar door een stichting uit het buitenland naar Nederland gehaald. Over haar tijd in het buitenland is helaas weinig bekend bij ons. Sterre zou bij deze stichting in een gastgezin komen ter observatie, maar dit is niet gebeurd. Mevrouw die Sterre bij ons heeft afgestaan was al aanwezig bij het gastgezin toen Sterre daar aankwam en daar ze loops was bij aankomst, werd ze eigenlijk meteen meegegeven.
Het was geen ideale plaatsing; Sterre is een hondje met een hoog energieniveau en de mevrouw waarbij ze geplaatst werd was al op leeftijd en slecht ter been. Door foutieve training, wellicht in het buitenland (?) was Sterre ontzettend gestrest en blafte ze veel. Ze was duidelijk getraind met een schokband, waardoor ze alle spanning vasthield. Met de band om was ze dan wel stil, maar zodra de band af was, blafte ze alle spanning er weer uit. Ten einde raad kwam mevrouw bij ons en is Sterre intern bij ons opgenomen. Tijdens deze periode werd al duidelijk dat Sterre een hele lang weg te bewandelen had en ons advies was dan ook om Sterre te herplaatsen. Mevrouw wilde haar toch nog graag een kans geven en ondanks dat ze best flinke stappen had gemaakt bij ons, was het nog niet genoeg, zeker niet gezien de energielevels van Sterre en haar vrouwtje niet matchten. Daarom is er besloten, in samenspraak met de eerste stichting om Sterre in ons asiel op te nemen.

Eenmaal bij ons zijn we weer hard aan de slag gegaan met Sterre, we wisten dat haar gedrag er vooral uit moest slijten. Gelukkig krijgt ze die tijd hier volop en met resultaat! Zolang Sterre nu een bot met vlees er aan heeft (botten van runderhuid vindt ze niet interessant genoeg ;) ) is ze keurig stil. Ook kan ze nu lekker in haar mandje blijven liggen zonder de hele tijd achter je aan te lopen. Sterre is ontzettend sociaal en lief naar mensen, honden, kinderen en andere dieren. Ze loopt zowel aan de lijn als los keurig en is een vreselijk koddig hondje om te zien.

Sterre is op zoek naar een baasje dat zelf niet gestrest wordt mocht ze na adoptie toch weer wat meer gaan blaffen. Iemand die op tijd onze hulp inschakelt wanneer nodig en Sterre ook echt als een hond behandelt, met de sturing en opvoeding die daarbij hoort. Sterre wordt niet gelukkig van iemand die de hele dag met haar op de bank wil liggen knuffelen. Ze is actief en wil de wereld ontdekken! Liefst plaatsen we haar in een huis met een fijne tuin. Sterre kan perfect geplaatst worden bij andere honden, als deze lastste niet snel blaffen is dat alleen maar een voordeel. Ook andere dieren zijn geen probleem voor deze kleine meid.

Kruising Teckel

Teef - gesteriliseerd