Sunny Geadopteerd

Grappig, actief hondje.

Sunny is toen hij 1 jaar oud was uit Cyprus naar Nederland gekomen. Hij is toen in een gastgezin geplaatst en drie weken later naar zijn vorige bazinnetje gegaan. Daar viel hij eigenlijk al meteen uit naar andere honden. Hij deed verder niks naar honden, ook niet als ze vlakbij kwamen, maar gewoon rustig passeren aan de lijn vond hij moeilijk. Het lukte zijn bazin niet om dit afgeleerd te krijgen en omdat mevrouw het door omstandigheden nu niet meer op kon brengen om hier verder met Sunny op te trainen, is er besloten hem bij ons af te staan.

Sunny was wat hyper toen hij bij ons binnenkwam en dat maakte hem inderdaad erg reactief. Nadat hij wat had bijgeslapen, werd hij al gauw rustiger en ging alles een stuk makkelijker. Honden die hij kent zijn geen enkel probleem voor hem en hier is hij heel sociaal naar. Vreemde honden tegenkomen, kan hij nu ook best goed mits hij goed begeleid wordt hierin. Krijgt hij te weinig sturing dan kan hij het nog wel spannend vinden en daardoor gaan blaffen.
Sunny is in Cyprus waarschijnlijk aangereden, en heeft daarom aan één voorpoot maar 1 teen. Hij heeft hier verder vrijwel geen last van, alleen kan hij daardoor geen uren aan een stuk wandelen, dan gaat hij namelijk wat onregelmatig lopen. Wandelingen van 45 minuten zijn echter geen probleem voor hem.

We zoeken een leuk gezin voor Sunny, dat zijn vrolijke karaktertje kan waarderen. Een plek waar hij binnen lekker kan slapen, maar waar er ook af en toe tijd is voor een (zoek)spelletje o.i.d. Sunny kan prima bij kinderen, honden, katten of andere huisdieren geplaatst worden en is een leuk beginnershondje.

Kruising Mopshond

05/03/2018