Sven Geadopteerd

Leuke, wat verlegen jongeman.

Sven is als pup bij een fokker in Rusland gekocht door een zakenrelatie van Sven's vorige baasje. Sven moest altijd op het erf leven van jongs af aan, wat veel te veel prikkels opleverde voor deze wat onzekere jongen. Toen hij in de puberteit kwam, ging hij de stress die hij kreeg door deze overprikkeling en veel te veel vrijheid afreageren op kleine dieren en beet hij wel eens een kat of kip dood. Het baasje stond niet open voor training, terwijl dit gedrag prima te sturen was en een dierenarts zei dat dit gedrag niet meer te herstellen was, wat uiteraard niet klopt. Omdat het baasje wel wilde dat Sven goed terecht zou komen als hij herplaatst zou worden, heeft hij hem helemaal naar ons gebracht vanuit Zuid-Holland.
Sven was verder altijd heel lief voor iedereen op het terrein: vreemde mensen, kinderen, nooit een probleem. Hij heeft ook een tijdje samengewoond met een andere hond en dit ging ook altijd goed. Ook met de hond van de buren kon Sven goed overweg.

Sven was voordat hij bij ons kwam nog nooit binnen geweest en zelden gaan wandelen. Hij was dan ook wat verlegen bij binnenkomst. Sven loopt super netjes aan de lijn, zowel alleen als met andere honden samen. Hij reageert niet op passeren honden. Heel soms vindt hij drukke/macho ongecastreerde reuen wat spannend, maar hij laat zich hier goed in sturen. Wij laten Sven nog castreren voordat hij geadopteerd wordt, maar we willen daar nog even mee wachten tot hij iets zelfverzekerder is. Wanneer Sven net nieuw is ergens, kan hij soms een beetje piepen wanneer hij de eerste keren alleen gelaten wordt, maar eens hij gewend is, valt dit gedrag weg.

Sven is een rustige hond, met een vrij laag energieniveau, hij heeft dus geen mega actieve baasjes nodig. Hij kan uitstekend geplaatst worden bij andere honden en bij kinderen van alle leeftijden. Voor het gemak plaatsen we hem niet bij katten en kippen, al reageert hij hier bij ons totaal niet op met de juiste sturing. Een paar lekkere wandelingen per dag en thuis heerlijk relaxen en Sven is meer dan tevreden!

Alabai

Reu - nog niet gecastreerd