Takki Geadopteerd

Leuke, vrolijke, ietwat lompe lobbes.

Takki is als pup door zijn eerste baasjes gekocht. Hij was veel alleen buiten, waardoor hij overprikkeld raakte, maar toch nog altijd lief was tegen iedereen. Ook als de hovenier de tuin in kwam, terwijl zijn baasjes niet thuis waren, gromde hij slechts, maar liet het daarbij. Waren de baasjes thuis, dan begroette hij de hovenier heel vrolijk. De baasjes hadden pas een baby gekregen en dit vond Takki wat spannend, als in: hij ging angstige geluiden maken als de baby huilde. De baasjes lieten Takki nooit bij de baby, dus Takki wist waarschijnlijk gewoon niet wat het geluid was en waar het vandaan kwam. Ze hebben Takki toen via marktplaats herplaatst, maar daar werd hij zonder goede begeleiding gezet en direct losgelaten. Takki schrok van een pony en hapte hiernaar. Daarom wilde de nieuwe eigenaar hem niet meer en moest hij terug. Maar bij zijn oude baasjes was hij ook niet welkom. Helaas stonden de baasjes niet open voor training, omdat ze zichzelf te onzeker vonden. Dit gedrag was natuurlijk makkelijk op te lossen. Er is daarom besloten Takki bij ons af te staan.

Eenmaal bij ons werd duidelijk dat Takki altijd veel meer vrijheid had gekregen dan hij aan kon en vooral ook zijn zin had gekregen met wat lomp gedrag. Hij was hartstikke moe bij binnenkomst en als hij aan de lijn iets rook, dan schroomde hij niet om daar naartoe te trekken. Ondertussen is Takki veel meer uitgeslapen en daardoor een stuk zachter in de omgang. Hij loopt ondertussen netjes mee aan de lijn, zowel alleen als met andere honden samen. Hij reageert vrijwel niet op passerende honden en houdt op zijn tijd van lekkere knuffels. Takki is bij ons voor iedereen even lief of hij je al weken kent of pas 2 minuten, maakt hem niet uit.

Takki is eind 2021 door ons geplaatst bij een mevrouw. Dit ging altijd goed. Het leek erop dat Takki en zijn nieuwe baasje de perfecte match waren. Totdat er één bijtincident plaatsvond waar Takki een voor hem onbekende mevrouw beet. Takki voelde zich niet veilig en schrok van deze mevrouw toen zij een plotselinge beweging maakte. Ondanks alle andere dagen waar het wél goed ging, besloot mevrouw Takki direct in ons trainingscentrum te plaatsen. Hier was hij natuurlijk van harte welkom, maar ook na vele gesprekken erover wilde mevrouw Takki niet meer terug. Zo is hij weer terug bij ons in het asiel gekomen, en gaan wij op zoek naar zijn gouden mandje.

We zoeken dan ook een leuk gezin voor Takki, die weten hoe lief en trouw Rottweilers kunnen zijn, en waar tegelijkertijd beseft wordt dat goede grenzen en duidelijkheid heel belangrijk voor ze is. Takki kan prima bij een andere hond geplaatst worden, een teefje heeft dan de voorkeur, maar een stabiele reu zou een optie kunnen zijn. Takki negeert de katten die in ons asiel zitten, dus met genoeg rust en begeleiding zou hij ook bij katten geplaatst kunnen worden. Bij kinderen vanaf ongeveer 16 jaar kan Takki wel geplaatst worden, jonger niet. Dit omdat hij nog vaker wat impulsief kan zijn en hij zijn rust in huis écht nodig heeft.

Rottweiler

17/04/2018