Tara Geadopteerd

Lief, zachtaardig, wat onzeker meisje.

Tara is door zeer vervelende privé-omstandigheden bij ons terechtgekomen en daardoor zochten Tara en Izzy, die ondertussen al geadopteerd is, een plekje waar ze naartoe konden gaan. Zo zijn ze bij ons terechtgekomen, maar wij weten helaas weinig over het verleden. Wel weten we dat Tara vanaf pup bij haar vorige baasje is geweest en dat Izzy 4 jaar later erbij is gekomen. Tara heeft dus haar hele leven bij haar vorige baasje gewoond.

Eenmaal bij ons zagen we Tara wat onzeker is, waardoor ze soms wat zenuwachtig kan worden. Vooral in nieuwe situaties heeft ze wat meer sturing nodig, zodat ze zich veilig voelt en rustig kan blijven. Ze trok in het begin wel eens aan de lijn, maar loopt ondertussen keurig mee, zowel in een groep als alleen. Omdat Tara en Izzy niet bijzonder aan elkaar gehecht waren, is besloten de honden apart te plaatsen, zodat hun kans op adoptie vergroot werd.
Tara is verder ontzettend lief en kan met alles en iedereen weg. Wanneer ze los loopt met honden die te druk worden, durft ze deze wel te begrenzen door op een nette manier even naar ze te snauwen. De meeste honden accepteren dit dan ook prima van haar, maar het is natuurlijk belangrijk dat ze niet te vaak in situaties komt waarbij ze denkt voor zichzelf op te moeten komen, zonder menselijke hulp.

We zoeken een leuk gezin voor Tara, met of zonder kinderen. Alleen hele kleine kinderen zal wellicht wat te druk zijn voor haar, dus we plaatsen haar bij kinderen vanaf 8 jaar. Ze kan prima bij andere honden of andere dieren geplaatst worden. Tara zoekt een gezin dat haar helpt wanneer ze onzeker wordt en haar in huis genoeg rust biedt.

Friese Stabij

Teef - gesteriliseerd