Toby Geadopteerd

Zachtaardige, slungelige, maar onzekere hond

Toby's voormalige baasje heeft hem geadopteerd uit een asiel in Kroatie, waar ze destijds woonde. Toby was in het begin al nerveus en onzeker, maar het ging steeds beter en ze leefde in een heel rustige omgeving. Daarna verhuisde ze terug naar Nederland, naar Amsterdam. De verhuizing en de nieuwe drukke omgeving waren te veel voor Toby. Zijn vorige eigenaar besloot hem naar ons trainingscentrum in Apeldoorn te brengen om hulp te krijgen. Toby vond vreemde mensen en drukte eng, reageerde op fietsers, bromfietsers en auto's en was zo onzeker dat hij constant probeerde te vluchten. De training hielp en Toby werd rustiger en stabieler, maar helaas hij viel terug in oud gedrag. Dit werd erger nadat de eigenaar naar een nog drukkere en voor Toby onbekende plaats verhuisde. Samen met ons heeft de eigenaar besloten om Toby af te staan, zodat we een geschikter huis voor hem kunnen vinden.

Wij zien dat Toby een hele lieve, zachtaardige jongen is, die wel snel springerig wordt in nieuwe situaties. Hij zal veel begeleiding en sturing van zijn baasjes nodig hebben. We leren hem dat hij erop kan vertrouwen dat we voor hem zorgen in spannende en enge situaties, en dat doet hij steeds beter. En we geven hem alle tijd om te rusten om alle prikkels die gedurende een dag zijn verzameld te verwerken. De eerste kennismaking met nieuwe mensen kan hij soms wat spannend vinden, maar wanneer dit goed en rustig begeleid wordt, geeft dit geen problemen.

We zoeken een rustig huishouden voor Toby, met kalme, verstandige mensen die begrijpen dat hij veel sturing van zijn baasjes nodig zal hebben. Mensen met zelfvertrouwen, die hem de wereld op een ontspannen tempo laten ontdekken. Zodat Toby zich altijd veilig kan voelen. Het liefst plaatsen we hem in een niet te drukke omgeving. Toby kan bij een andere hond en ook bij katten geplaatst worden. Kinderen vanaf 12-14 jaar zouden ook kunnen, mits ze niet te druk zijn en ze hem ook zijn rust gunnen.

Kruising

01/08/2017