Toerak Geadopteerd

Grote, wat onzekere goedzak.

Toerak heeft jaren geleden al eens bij ons in het asiel gezeten. Hij liet zich toen, en ook nu weer, zien als super lieve, rustige hond, die alleen in de stress raakt wanneer andere om hem heen dit ook doen.
Vier jaar geleden is hij geplaatst en dit ging in principe prima, behalve wanneer de eigenaren zelf veel onrust hadden en druk waren. Daar kreeg Toerak stress van en hij kon op straat dan wel eens uitvallen naar andere honden en naar bezoek blaffen.
Een tijdje geleden heeft dit gezin nog een hondje geadopteerd en helaas ging zij daar hetzelfde gedrag vertonen. Omdat dit een teefje was ging Toerak haar proberen te beschermen en werd zijn gedrag wat heviger. Toerak begon meer uit te vallen en de mensen vertrouwden het niet meer en weigerden hulp hierin. Daarom is hij na 4 jaar weer terug naar ons gebracht.

Hier laat Toer zich weer zien zoals wij hem altijd hebben gekend: ontspannen, lief voor alle mensen en dieren en ontzettend relaxt om mee te lopen. Hij wandelt meestal op zijn gemakje een halve meter achter ons en volgt de meeste wandelingen gewoon los van de lijn, ongeacht of hij in een roedel loopt of alleen. Hij reageert niet op honden die we tegenkomen.

Toerak zoekt een kalm en zelfverzekerd gezin. Hij is ontzettend lief met kinderen, maar het is wel belangrijk dat hij genoeg rust krijgt. Hij kan ook prima bij een andere hond geplaatst worden. Belangrijk is wel dat deze dan lekker relaxt is en geen onrust met zich meedraagt.
In het begin na adoptie zal Toerak goed begeleid moeten worden omtrent het ontvangen van bezoek. Uiteraard helpen wij hierbij. Toertje zoekt vooral iemand die in hem gelooft en op zijn kunnen vertrouwt, dan heb je een maatje voor het leven aan hem.

Amerikaanse Bulldog x Cane Corso

02/09/2010