Turbo Geadopteerd

Lieve, kalme lobbes.

Turbo is via de LID (Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming) bij ons terechtgekomen. Hij zat buiten in een kennel met een nachthok dat een beetje uitelkaar viel. Het baasje van Turbo is een tijdje geleden overleden en sindsdien zat deze knappe man continu in zijn buitenren. Er was toen niet veel tijd voor hem, dus wandelen en zijn ren accuraat schoonmaken, lukte helaas niet. Daarom is in overleg met de LID besloten dat het beter was een andere plek voor Turbo te zoeken. Zo is hij bij ons terechtgekomen.
Turbo is als pup bij een boerderij gekocht en heeft zijn hele leven in die ren gezeten, we weten verder helaas weinig over zijn verleden, dus of hij vroeger wel is gaan wandelen o.i.d. is ons onbekend.

Bij ons laat Turbo zich zien als een vrolijke lobbes, die lekker rustig is en op zijn gemakje plezier in alles heeft. Hij loopt prima aan de lijn, kan af en toe een beetje lomp zijn, omdat hij niet gewend is te wandelen. Zijn conditie is dan ook nog redelijk slecht. Hij loopt bij ons nu 2x daags 30 minuten, dat houdt hij wel vol. Turbo kan goed overweg met andere honden, hij vindt ze niet bijster interessant en vooral drukke honden negeert hij of gaat hij uit de weg. Mensen vindt hij prima, hij is vriendelijk naar iedereen en geeft graag kusjes.

We zoeken een rustig huishouden voor Turbo, waar er op het gemak aan zijn conditie gewerkt kan worden. Relaxte wandelingen op een kalm tempo zijn nu vooral zijn ding. Turbo kan prima bij andere honden geplaatst worden, al zou hij liever enigshond zijn. Katten zijn niet helemaal zijn ding, al zal hij hier wel aan kunnen wennen met de tijd. Maar liefst plaatsen we hem dus in een huis zonder katten. Kinderen zijn geen probleem voor Turbo! Turbo is een hartstikke leuke hond voor beginners!

Kruising Bloedhond

12/03/2013