Vicky Geadopteerd

Kleine, rustige, lieve poes die graag kopjes komt geven

Vicky is in juli 2023 samen met 18 andere katten vanuit Spanje naar Nederland gekomen. Zij kwamen van een asiel in Spanje waar zij allemaal samen leefden.

Vicky was in het begin wat bang. Ze verstopte zich in het verblijf en liet zich amper zien. Gelukkig zien we dat Vicky op haar eigen tempo stapjes maakt. Ze zit niet meer verstopt en komt soms al voorzichtig voor een aaitje. Met andere katten heeft Vicky niet zo veel. Ze zoekt ze niet op. Tijdens de eetmomenten valt het op dat Vicky de andere katten graag op afstand houdt door blazen of slaan. Vicky is natuurlijk klein en tenger, dus is het niet onbegrijpelijk dat ze haar eten wil verdedigen. Verder gaat ze wel netjes met de rest van de katten op, al zoekt ze graag haar eigen rust op. Aandacht van mensen vindt ze steeds leuker en het is fantastisch hoe met geduld wij haar steeds zelfverzekerder zien worden.

Vicky's voorkeur gaat dus uit naar een huisje voor haar alleen, zonder soortgenootje. Vicky komt in ons asiel wel buiten, maar weinig. Wij denken dat zij daarom niet per se een tuin nodig heeft. Een balkon met wat zonlicht is natuurlijk altijd fijn.

Europese Korthaar

Poes - gesteriliseerd