Youp Geadopteerd

Lieve, onzekere goedzak.

Youp is samen met zijn broer Ozzy als pup bij een broodfokker in België gekocht. De baasjes van de honden hebben altijd hun best gedaan met deze twee lieverds, maar twee honden uit één nest houden is erg moeilijk, wil je dat goed doen. Ozzy ontwikkelde zich dan ook steeds zelfverzekerder en Youp werd door hem ondergesneeuwd, waardoor hij steeds onzekerder werd. Dit resulteerde in reactief gedrag aan de lijn naar honden, fietsers, etc. Ook het ontmoeten van nieuwe personen ging Youp hierdoor spannend vinden, waardoor hij soms wat lelijk kon reageren. Daar de baasjes niet lekker in hun vel zaten en ook wat medische problemen hadden, was het voor hen ook extra moeilijk te honden goed te begeleiden en sturen. Youp en Ozzy kwamen wel eens in ons trainingscentrum op vakantie en daar deden ze alles altijd keurig. De baasjes hebben dan ook het dappere besluit durven te nemen om voor Youp een ander huis te zoeken via ons, zodat hij onder de vleugels van Ozzy vandaan kon.

Bij ons laat Youp zich zien zoals wij hem al kenden: lief, vrolijk en makkelijk in de omgang. Hij loopt hier keurig aan de lijn, zowel alleen als in een groep, en reageert niet op andere honden, mensen, fietsers e.d. Enkel frontaal contact met andere honden vindt hij niet prettig, wat hij dan af corrigeert. Het doet Youp zichtbaar goed om zichzelf nu te kunnen ontwikkelen zonder Ozzy erbij. Zijn zelfvertrouwen is dan ook gestaag aan het groeien, waardoor hij steeds relaxter wordt.

We zoeken een leuk gezin voor Youp, het liefst zonder andere honden. Ook katten kan Youp wat spannend vinden, dus een huishouden waar geen andere dieren zijn, zou perfect zijn voor hem. Youp kan goed overweg met kinderen, mits deze hem ook de rust geven in huis, zodat hij aan zijn slaap komt. Youp is altijd een bench gewend geweest en vindt deze erg prettig. Buiten veel slaap binnenshuis, is het belangrijk voor Youp dat hij in zijn nieuwe gezin leuke en uitdagende wandelingen buitenshuis krijgt. Samen er op uit trekken en niet elke dag dezelfde route, is erg belangrijk voor hem.

Labrador kruising

11/04/2015