Zippie Geadopteerd

Leuke, vrolijke, pittige meid.

Zippie is als pup gekocht door een gezin dat haar heel veel op gehoorzaamheid trainde en kunstjes leerde, maar gedragsmatig weinig sturing gaf. Ze kreeg veel vrijheid en werd de hele dag geprikkeld. Dit resulteerde er in dat ze rust probeerde te creëren en haar baasjes ging happen. Toen de baasjes een baby kregen, durfden ze het niet meer aan en hebben ze haar ter adoptie aangeboden. Ze is toen geplaatst bij het gezin dat haar bij ons heeft gebracht. Daar heeft ze 3 maanden gewoond. Deze mensen hebben nog 2 Corgi's en in het begin ging dit prima. Doordat ook hier de sturing wat te weinig was en de andere honden daardoor soms wat druk werden, vond Zippie hier ook dat ze voor rust moest zorgen waardoor ze de andere honden begon te corrigeren. Dit creëerde natuurlijk veel spanningen, waarbij 1 hond bang werd van Zippie en haar uit de weg ging en de andere hond het gevecht terug aan ging. Omdat dit zoveel stress met zich mee bracht, is er voor gekozen om Zippie bij ons af te staan.

Eenmaal bij ons werd duidelijk dat Zippie een leuke, vrolijke en zelfverzekerde meid is. Ze denkt dat ze alles prima zelf kan en geen hulp nodig heeft. Dit verklaart ook haar controlegedrag bij onrust. Honden houden nu eenmaal van rust :) Zippie kan bij ons met de juiste sturing met alle honden overweg en loopt perfect aan de lijn, zowel alleen als met andere honden samen. Ze is dol op water en luistert behoorlijk goed voor een puber. Ze maakt iedereen altijd aan het lachen met haar capriolen en haar vrolijke gezicht. Wanneer je op de juiste momenten wat grenzen stelt bij Zippie, zorgt dat ze zo'n 2 uur per dag lekker uitdagende wandelingen heeft en thuis veel rust en slaap pakt, heb je de leukste hond aan dit meisje.

We zoeken voor Zippie dan ook een leuk gezin, het liefst zonder andere dieren voor haar rust. Kinderen vanaf 14 jaar zou kunnen als ze Zippie haar slaap gunnen. Zippie zoekt actieve mensen, die kalme, duidelijke grenzen kunnen aangeven en rekening houden met het feit dat deze dame nog middenin de puberteit zit, dus nog wat streken kan gaan vertonen. Zippie is een stoere meid en zo wil ze ook graag behandeld worden.

Welsh Corgi

Teef - gesteriliseerd