Zoë Geadopteerd

Zelfverzekerd, wereldwijs dametje.

Zoë is door een stichting uit Roemenië gehaald en heeft toen 2,5 weken in een gastgezin gezeten. Daarna werd ze geadopteerd, maar de nieuwe eigenaren kregen hier niet de juiste sturing en instructies bij. Zoë raakte daardoor overprikkeld en kreeg geen vertrouwen in haar nieuwe baasjes. Ze ging ze corrigeren door te happen wanneer ze vond dat ze iets verkeerd deden. Toen is ze teruggebracht naar het gastgezin. Daar waren meerdere honden en kreeg Zoë, zeker gezien haar jonge leeftijd, ook wat te weinig sturing. Dit leidde ertoe dat ze in gevecht kwam met een van de teven daar. Met de reuen was er geen probleem. De stichting heeft toen besloten Zoë bij ons af te staan.

Het werd ons al snel duidelijk waar het mis is gegaan. Zoë werd bij het adoptiegezin benaderd als een onzekere hond, terwijl Zoë juist veel zelfvertrouwen heeft. Ze is heel goed in uitvinden waar mensen gevoelig voor zijn en dit dan uit te spelen ;)
Eenmaal hier werd ze al heel snel een ontzettend gezellige en aangename hond. Ze kan hier prima wandelen samen met alle honden en ook los spelen op het speelveld met de honden gaat goed, reuen en teven. Uiteraard begrenzen we haar wel wanneer ze te druk dreigt te worden.
Loslopen tijdens de wandeling is momenteel nog wat te moeilijk voor haar, maar daar is ze ook nog te jong voor. Zoë is een leuke, vrolijke dame met een duidelijke eigen wil, die in de puberteit goed naar voren komt.

We zoeken een leuk, actief gezin of persoon voor Zoë. Iemand met veel zelfvertrouwen en rust, die niet onder de indruk raakt van de capriolen die Zoë kan uithalen om haar zin te krijgen ;) Iemand die buiten stevige wandelingen maakt met veel afwisseling en binnenshuis structuur kan aanbieden, zodat Zoë tot rust kan komen en stabiel op kan groeien.
Zoë kan eventueel bij een volwassen, stabiele reu geplaatst worden. Andere dieren kan ook mits er tijd en energie in wordt gestoken om haar hier rustig aan te laten wennen.

Kruising

Teef - gesteriliseerd