Zoë Geadopteerd

Lieve, grappige meid met een grote persoonlijkheid.

Zoë is met 8 weken bij haar eerste gezin met twee kinderen gekomen. Hier begonnen al vroeg problemen. Zoë had voernijd en kon happen en grommen wanneer ze bijvoorbeeld aanrakingen niet wilde, of wanneer situaties haar te druk werden. Zij hebben meerdere gedragsdeskundigen ingehuurd die geen oorzaak konden vinden voor het gedrag van Zoë. Omdat Zoë voor de baasjes erg onvoorspelbaar was en het gedrag niet beter werd, hebben zij besloten haar af te staan. Zoë heeft toen een maand in ons asiel gezeten en is toen bijna anderhalf jaar geadopteerd geweest. Ze is nu terug bij ons omdat haar vorige baasje door omstandigheden niet meer voor Zoë kon zorgen.

Bij ons doet Zoë het weer goed. Ze is bijna altijd ontzettend vrolijk. Ze loopt heel erg netjes aan de lijn, alleen of met andere honden. Ze kan zelfs prima los lopen bij ons en luistert dan goed! Andere honden vindt ze prima, zolang deze rustig zijn en Zoë haar persoonlijke zone gunnen. Bij katten kan ze ook prima geplaatst worden. Ze heeft zelfs in haar vorige huisje met twee katten gewoond en dit ging altijd goed. Wanneer Zoë eten krijgt, wacht ze er netjes op. Ze kan, wanneer ze zich niet veilig voelt, haar eten of bench verdedigen. Dit kan ze doen door bijvoorbeeld haar lip op te trekken of te grommen. Alleen wanneer deze grens genegeerd wordt, zal ze happen. Aan deze grenzen werken kan zeker wanneer ze je vertrouwt. Zoë vindt haar bench wel erg prettig. Ze vindt het ook prettig om lekker te knuffelen wanneer ze je kent. Vreemde mensen vindt ze prima, zolang deze Zoë persoonlijke ruimte geven. Maar wanneer ze je eenmaal kent en vertrouwt, is het echt een knuffelige, blije schat.

We zoeken voor Zoë dan ook een huisje waar deze grenzen gerespecteerd worden. Waar ze lekker zichzelf mag zijn en relaxte wandelingen kan maken. Ze heeft ook veel structuur en begeleiding nodig in huis, zodat ze weet waar ze aan toe is. Zoë zoekt mensen die haar in haar waarde laten en een fijn maatje zoeken voor de rest van haar leven.

Shiba Inu

Teef - gesteriliseerd