Charly

Lieve hond met een pittig randje, die soms kan gillen.

Charly is sinds hij vijf maanden oud is bij zijn vorige baasjes geweest. Hier ontwikkelde hij al vroeg problemen. Deze waren heel uiteenlopend. Hij had bijvoorbeeld voernijd of kon speeltjes of zijn bench claimen. Van vreemde mensen moest hij niet veel hebben en kon ook bijten bij onverwachte aanrakingen. Als puppy heeft hij ooit een paniekreactie gehad op een harde stap en kon vanuit deze angst ook fel reageren op bepaalde bewegingen met voeten. Ook mannen vond hij erg spannend. Charly is een keer aangevallen door twee grote honden, met een operatie en twee redelijke littekens als gevolg. Aanraken was al moeilijk, maar door deze gebeurtenis vindt hij de plekken van deze littekens nóg moeilijker dan de rest van zijn lichaam. Hij leerde dat iedereen hem met rust laat als hij van zich af beet. De opstapeling van al deze dingen zorgde ervoor dat de baasjes Charly bij ons hebben afgestaan.

Bij ons hield hij zich in het begin nogal op de achtergrond. Hij ging wel al direct netjes in de bench en kon dan ook zijn rust pakken. We zijn ook direct begonnen met hem voorzichtig te aaien en bouwen dit langzaam op naar de aanrakingen die hij moeilijker vindt. Dit gaat tot nu toe erg goed en hij laat fijn aaien al toe. In de auto en mee op avontuur doet hij prima, net zoals lopen aan de lijn. Charly is ook erg sociaal naar andere honden, al houdt hij duidelijk niet van te veel spanning in zijn persoonlijke zone. Katten vindt hij oké. Ook kinderen vindt hij op het eerste gezicht oké, al is het duidelijk dat Charly een hond is die zijn rust zeer op prijs stelt en dit ook duidelijk maakt. Hij kan dus met oudere, rustige kinderen geplaatst worden. Wij hebben nog niks gemerkt van voernijd of claimgedrag over speeltjes. Wij kunnen gewoon langslopen als hij met deze dingen bezig is en hem ook benaderen, al geven wij hem te allen tijden het gevoel dat wij dit niet van hem gaan afpakken. Dit is dan ook belangrijk, zodat hij ook niet het gevoel hoeft te hebben dat hij dit moet verdedigen. Verder is Charly een lief hondje dat gemakkelijk meegaat in dingen, zolang mensen maar niet te veel van hem willen/vragen en hij zijn rust krijgt.

We zoeken voor Charly dan ook een huis waar mensen hem dit gevoel van veiligheid in huis kan bieden. Waar niet te veel van hem gevraagd wordt, maar hem duidelijke grenzen en structuur opgelegd wordt. Hij is graag actief bezig, maar het hoeft niet te lang voor hem allemaal. Zo'n anderhalf tot twee uur per dag wandelen is prima, al gaat hij graag eens mee op stap naar een plek met groen zoals het bos. Een bench zal Charly in het begin zeker nodig hebben, zodat hij meteen duidelijkheid heeft in zijn start in huis. Deze vindt hij gelukkig ook prettig. Met kinderen vanaf een jaar of 15/16 zou gaan, zolang deze hem zijn rust gunnen, zoals eerder genoemd.

Belangrijke kenmerken van Charly zijn:

Energielevel: gemiddeld

Intelligentie: hoog

Zelfvertrouwen: gemiddeld

Zelfbewustzijn: hoog

Vasthoudendheid: hoog

Het is bij een adoptie belangrijk dat je zelf in de kenmerken hoger dan of gelijk aan de hond die je wil adopteren scoort, om ervoor te zorgen dat er een passende match uit kan voortvloeien.

Ras: ​ ​ ​Kruising Jack Russel x Poedel
Geslacht: ​ ​Reu - gecastreerd
Geboortedatum: ​20/06/2019
Bevelen: ​ ​ ​Zit, af, kom hier, in de mand, nee, rustig, blijf
Zindelijk: ​ ​ ​Ja
Keuring: ​ ​ ​Gevaccineerd, gechipt, ontwormd
Kan mee in de auto: ​Ja

0,00 € 0.0 EUR 0,00 €

Ter Adoptie

• Reageert op andere honden
  • Kan bij kinderen 0-7 jaar
  • Kan bij kinderen 7-14 jaar
  • Kan bij kinderen 14-21 jaar
  • Kan bij katten
  • Formaat
  • Hoeveelheid sturing nodig

Deze combinatie bestaat niet.

Reageert op andere honden: Nee, bij niemand
Kan bij kinderen 0-7 jaar: Nee
Kan bij kinderen 7-14 jaar: Nee