Over ons

Stichting Animal's Faith is in 2015 uit een grote passie voor dieren ontstaan. Vanwege de grote inzet en gedragskennis die er aanwezig is binnen het team, kunnen honden die elders niet meer terecht kunnen vanwege hun problematische gedrag, hier wel terecht en gerehabiliteerd worden.
Elk dier is voor ons even belangrijk. Dat de maatschappij onze dieren niet altijd begrijpt of wil begrijpen, is voor ons nooit een reden het dier te laten vallen.

Ons gedreven team bestaat uit:

Liz Wolting

Liz is de eigenaresse, gedragstherapeute en de voorzitster van Stichting Animal’s Faith. Stichting Animal’s Faith is opgedragen aan Suzi, Liz haar eerste eigen hond, ook een herplaatsertje. Suzi ligt aan de basis van de kennis die Liz nu bezit, en heeft haar honden veel kunnen leren over stabiliteit en rust. Kai, Challa, Maximus, Lyra, Sam en Lilly hebben deze taken nu van haar overgenomen en vormen een roedel van therapiehonden die Liz inzet in haar dagelijks werk.

Opleidingen

2003 - 2006: Diergeneeskunde, Universiteit Gent
2006 - 2007: Agro- en Biotechnologie, HBA Melle
2008 - 2009: Thuisstudie NTI Dierenartsassistente
2010 - 2011: Uitbater honden- en kattenpension, avondcursus Syntra Hasselt
2012: Honden- en kattenbesluit, LOI, thuisstudie

Werk

Gewerkt op meerdere maneges
Gewerkt bij een dierenwinkel met hondentrimsalon
Meegelopen bij meerdere dierenartsen
Gewerkt als groom op een springstal in België
Vrijwilligerswerk bij het vogelopvangcentrum in Merelbeke
Gewerkt bij een dierenspeciaalzaak, de Zoomart in Gentbrugge/Melle
Gewerkt bij een hondenasiel met tevens paarden, Animal Trust in Melle
Gewerkt bij hengstenhouderij De Brabander in Sint-Niklaas
Gewerkt bij Dierenziekenhuis Limburg als dierenartsassistente in Neerbeek
Gewerkt bij Hagenbeck Stables te Wijnandsrade als personal assistant en dierenartsassistente

Siska Rietveldt

Siska is in 2012 bij Animal's Faith terecht gekomen als klant voor pension en dagopvang. Omdat zij zo tevreden was over de diensten en zich zo kon vinden in de visie van het bedrijf, bood zij na enkele cursussen gevolgd te hebben met haar eigen hond Pip, aan om gastgezin te worden van de asielhonden, wanneer nodig.

Ondertussen is deze samenwerking steeds verder uitgegroeid; Siska bekleedt nu de rol van secretaris in de Stichting. Vanwege haar secuurheid, een rol die echt bij haar past!

Erik Warnier

Erik heeft kennisgemaakt met de stichting in 2015, toen hij hulp nodig had bij zijn pas geadopteerde hond Perro, uit Spanje. Hij was zo enthousiast over de hulp en het hele beleid, dat hij meer wilde gaan doen voor Stichting Animal's Faith. Zo is hij uiteindelijk tot penningmeester van de stichting benoemd. Een taak die hij met veel passie uitvoert.

Erik en zijn vrouw Ans hebben ondertussen ook een hond (Flow) van Stichting Animal's Faith geadopteerd.