Boefje

Een gevoelig mannetje.

Boefje zat vanaf puppy bij zijn vorige baasjes. Tot de aankomst van nieuwe mensen in zijn huishouden ging alles goed. Deze veranderingen hebben Boefje veel stress veroorzaakt, en is hij daardoor probleemgedrag gaan vertonen. Er zijn ook twee hap en bijt incidenten geweest toen mensen in zijn omgeving wouden aanraken. Afgelopen Januari is Boefje gecastreerd en de stress veroorzaakte dat zijn baas hem niet meer kon aanlijnen zonder een uitval. Ook buiten had hij veel angsten en kon hij uitvallen naar verkeer, vreemde mensen, katten en honden, vooral blaffen. De baasjes van Boefje hebben dan besloten om hem bij ons in het asiel af te staan om hem een plekje te zoeken waar hij minder stress zou ervaren.

Eenmaal bij ons, zagen wij dat Boefje echt heel moe was, hij vond de veiligheid van een bench heel fijn en heeft de eerste dagen vooral heel veel geslapen. Het aanlijnen vond hij heel moeilijk en daar zijn wij ook meteen aan gaan oefenen. Hij loopt ondertussen keurig mee aan de lijn, alleen of in een groep andere honden. Hij loopt ook regelmatig mee met vrijwilligers. Wij oefenen aanraking met hem, dat blijft hij heel lastig vinden, maar ook daar zien wij gelukkig vooruitgang in. Onze dierenarts heeft hem ook kunnen onderzoeken. Hij geniet van de wandelingen en dat hij met ons mee mag naar terrasjes en het bos, maar hij is altijd wel ook blij om weer terug zijn bench in te gaan om zijn rust te pakken.

Wij zoeken voor Boefje mensen die veel geduld en tijd voor Boefje over hebben. Hij is een zachtaardige en vooral gevoelige jongen die best wel wat steun nodig heeft en rustig mensen moet leren kennen. Mensen die hem wel de grenzen en begeleiding kunnen geven die hij nodig heeft en met hem willen oefenen, maar ook zijn grenzen respecteren. Wij plaatsen Boefje niet bij kinderen of bij andere kleine dieren. Boefje kan bij een stabiele andere hond geplaatst worden.

Belangrijke kenmerken van Boefje zijn:

Energielevel: laag

Intelligentie: gemiddeld

Zelfvertrouwen: laag

Zelfbewustzijn: laag

Vasthoudendheid: hoog

Het is bij een adoptie belangrijk dat je zelf in de kenmerken hoger dan of gelijk aan de hond die je wil adopteren scoort, om ervoor te zorgen dat er een passende match uit kan voortvloeien.

Ras: ​ ​ ​Kruising Jack Russel Terrier

Geslacht: ​ ​Reu - gecastreerd

Geboortedatum: ​28/03/2018

Bevelen: ​ ​ ​Zit, af, kom hier, in de mand, los, wachten, blijf

Zindelijk: ​ ​ ​Ja

Keuring: ​ ​ ​Gevaccineerd, gechipt, ontwormd

Kan mee in de auto: ​Ja

0,00 € 0.0 EUR 0,00 €

Ter Adoptie

• Reageert op andere honden
  • Kan bij kinderen 0-7 jaar
  • Kan bij kinderen 7-14 jaar
  • Kan bij kinderen 14-21 jaar
  • Kan bij katten
  • Kan bij honden
  • Formaat
  • Hoeveelheid sturing nodig

Deze combinatie bestaat niet.

Reageert op andere honden: Nee, bij niemand
Kan bij kinderen 0-7 jaar: Nee
Kan bij kinderen 7-14 jaar: Nee
Kan bij kinderen 14-21 jaar: Nee