Overslaan naar inhoud

Boefje

Stoer, schattig mannetje.

Boefje zat vanaf pup bij zijn vorige baasjes. Alles ging eigenlijk goed, totdat zijn bazinnetje een nieuwe relatie kreeg. Het huis delen met een nieuwe man en zijn kleine dochtertje, was intens voor Boefje. Hij is hier niet helemaal goed in begeleid, waardoor hij stress ging stapelen. Dit leidde tot steeds meer gedragsproblemen. Zeker het dochtertje van 4 jaar oud vond Boefje erg spannend. Kinderen zijn onvoorspelbaar en dit is beangstigend voor honden wanneer ze niet hebben geleerd hiermee om te gaan. Boefje begon van zich af te happen om zichzelf te beschermen tegen ongewenste aanrakingen. Hoe vaker hij dit probeerde, hoe meer hij besefte dat dit werkte, waardoor hij deze tactiek dus ook meer toe ging passen.
Om zijn gedrag te verbeteren is Boefje toen gecastreerd. Zijn hapgedrag kwam echter al door onzekerheid en de castratie vergrootte die onzekerheid alleen maar. Hij vertrouwde daardoor zijn bazinnetje ook niet meer en wilde zich dan ook niet meer aan laten lijnen. Buiten ging hij naar verkeer, vreemde mensen, andere honden en katten blaffen. Hij was totaal zichzelf niet meer door de opeenstapeling van stress.
Dit is de reden dat Boefje's bazin heeft besloten hem bij ons af te staan.

Eenmaal bij ons, zagen wij direct dat Boefje echt heel moe en overprikkeld was. Hierdoor was hij boos op de hele wereld, net zoals wij mensen dat zijn wanneer we uitgeput zijn. Gelukkig vond hij de veiligheid van de bench meteen heel fijn en heeft de eerste dagen vooral heel veel geslapen. Het aanlijnen vond hij in het begin heel moeilijk, dus daar zijn wij ook meteen aan gaan oefenen. Dat gaat ondertussen dan ook heel goed. Zeker wanneer hij iemand beter kent, laat hij zich goed aan- en aflijnen, zolang je dit maar langzaam doet. Snelle, onverwachte bewegingen vindt hij nog altijd wat spannend.
Hij loopt verder keurig aan de lijn, alleen of in een groep andere honden. Iedereen kan met hem wandelen en hij reageert nergens meer op. Ook kan hij goed loslopen. Boefje is heel voergericht en werkt graag voor wat lekkers.
Het aanraken gaat goed wanneer hij je vertrouwt. Hij geeft het zelf heel duidelijk aan wanneer hij het aanraken prima vindt en wanneer zijn emmertje te vol zit hiervoor (dan draait hij zijn kop weg en maakt hij zich klein, een teken dat hij geen interactie wil). Optillen vindt hij geen dan weer geen enkel probleem. Boefje geniet van lekker lange wandelingen en gezelligheid. Hij draait zijn pootje niet om voor wandelingen van 1,5 of 2 uur. Daarna heeft hij wel honger en wil hij slapen.
Boefje woont sinds een maand bij onze voorzitter Liz in haar camper met haar 4 honden. Dat gaat uitstekend en doet hem goed. Hij is enorm gezellig in huis en slaapt graag op het voeteinde van het bed (al kan hij ook prima in zijn mand slapen). Wanneer je hem gewoon hond laat zijn, ondervind je geen enkel probleem met Boefje.

Wij zoeken rustige mensen qua mindset voor Boefje, die snappen dat hij veel heeft meegemaakt en daar geduld en tijd voor kunnen opbrengen. Die stap voor stap aan de band werken en niet verwachten dat Boefje hen direct volledig vertrouwt. Hij is een lief en gevoelig ventje en het is belangrijk dat hij als zodanig gezien wordt. Hij heeft duidelijkheid en begrenzing nodig om niet weer in de stress te schieten, maar op een luchtige en gezellige manier. Hij zoekt geen drilsergeant ;) Respect ten opzichte van zijn grenzen is belangrijk. Een bench kan handig zijn voor zijn rust, zeker in het begin, maar is geen noodzaak.
Boefje kan bij kleine kinderen geplaatst worden, zolang de kinderen hem niet plotseling op zijn hoofd willen aanraken of op andere manier grenzeloos met hem omgaan. Hij kan ook prima geplaatst worden in een huis waar af en toe kinderen op bezoek komen. Eventueel kan hij die tijd dan in de bench of in een aparte kamer lekker uitrusten. Boefje kan zonder problemen bij een andere hond of andere dieren geplaatst worden, maar vindt enigshond zijn ook helemaal goed.

Belangrijke kenmerken van Boefje zijn:

Energielevel: gemiddeld

Intelligentie: hoog

Zelfvertrouwen: hoog

Zelfbewustzijn: hoog

Vasthoudendheid: gemiddeld

Het is bij een adoptie belangrijk dat je zelf in de kenmerken hoger dan of gelijk aan de hond die je wil adopteren scoort, om ervoor te zorgen dat er een passende match uit kan voortvloeien.

Ras: ​ ​ ​Kruising Teckel x Terrier

Geslacht: ​ ​Reu - gecastreerd

Geboortedatum: ​28/03/2018

Bevelen: ​ ​ ​Zit, af, kom hier, in de mand, los, wachten, blijf

Zindelijk: ​ ​ ​Ja

Keuring: ​ ​ ​Gevaccineerd, gechipt, ontwormd

Kan mee in de auto: ​Ja

0,00 € 0.0 EUR 0,00 €

Ter Adoptie

• Reageert op andere honden
  • Kan bij kinderen 0-7 jaar
  • Kan bij kinderen 7-14 jaar
  • Kan bij kinderen 14-21 jaar
  • Kan bij katten
  • Kan bij honden
  • Formaat
  • Hoeveelheid sturing nodig

Deze combinatie bestaat niet.

Reageert op andere honden: Nee, bij niemand
Kan bij kinderen 0-7 jaar: Alleen met genoeg sturing en tijd
Kan bij kinderen 7-14 jaar: Ja