Pip

Een slimme en lieve jongen, die duidelijke structuur nodig heeft

Pip is in 2019 naar het asiel gekomen na een bijtincident. De familie vertrouwde hem niet meer rond hun kleine kinderen en hebben besloten hem bij ons af te staan. Pip is toen redelijk snel geadopteerd en dat ging een paar jaar goed. Het was duidelijk dat hij hele duidelijke grenzen en structuur in huis moest hebben. Hij kon snel voer en spullen gaan claimen. Vanwege veranderingen in het huishouden werd het moeilijk dit aan Pip te geven en de vele vrijheid in huis veroorzaakte veel stress voor Pip, wat ook tot veel claimgedrag heeft geleid. Tussen de andere hond in huis was er ook op momenten veel spanning, en kon Pip overbodig reageren op de andere hond. Hij heeft een tijdje toen bij ons intern in training geweest, maar toch is een beslissing genomen om hem terug bij ons af te staan.

Bij ons heeft Pip in eerste instantie de grenzen veel uit getest. Met duidelijke sturing en structuur was zijn stress snel verminderd, en laat hij zijn lieve en aanhankelijke kant zien. Hij is sociaal met andere honden en houdt van een lange wandeling. Hij is vrolijk en ontspannen wanneer hij weet wat er van hem verwacht wordt en hij duidelijke leiding krijgt.

Wij zoeken voor Pip onbewogen mensen die hem tijd kunnen geven en heel duidelijk en consistent met Pip kunnen omgaan. Wij plaatsen Pip niet bij kinderen, maar hij kan met de juiste sturing bij andere honden geplaatst worden, onze voorkeur gaat dan wel uit naar een roedel van meedere honden. Andere dieren zijn geen probleem.

Belangrijke kenmerken van Pip zijn:

Energielevel: hoog

Intelligentie: hoog

Zelfvertrouwen: gemiddeld

Zelfbewustzijn: gemiddeld

Vasthoudendheid: hoog

Het is bij een adoptie belangrijk dat je zelf in de kenmerken hoger dan of gelijk aan de hond die je wil adopteren scoort, om ervoor te zorgen dat er een passende match uit kan voortvloeien.

Ras: Jack Russel x Cavalier King Charles Spaniel
Geslacht: Reu - gecastreerd
Geboortedatum:  06/07/2018
Bevelen: Zit, af, kom hier, in de mand, nee, rustig, blijf
Zindelijk: Ja
Keuring: Gevaccineerd, gechipt, ontwormd
Kan mee in de auto: Ja

0,00 € 0.0 EUR 0,00 €

Ter Adoptie

• Reageert op andere honden
  • Kan bij kinderen 0-7 jaar
  • Kan bij kinderen 7-14 jaar
  • Kan bij kinderen 14-21 jaar
  • Kan bij katten
  • Formaat
  • Hoeveelheid sturing nodig

Deze combinatie bestaat niet.

Reageert op andere honden: Nee, bij niemand
Kan bij kinderen 0-7 jaar: Nee
Kan bij kinderen 7-14 jaar: Nee