Ash Geadopteerd

Lieve, jonge hond die wat snel overprikkeld raakt bij te weinig sturing.

Ash komt van een broodfokker in Bulgarije en is met 15 weken naar België gekomen. Het baasje heeft hem in Antwerpen opgehaald en mee naar Nederland genomen. Zijn baasje was een student op een heel klein studentenkamertje. Ash had natuurlijk al een slechte start en de kleine, doch drukke omgeving middenin het centrum van een stad, maakte dat Ash steeds overprikkelder werd. Dit uitte zich in schrikachtigheid bij aanrakingen, angst voor het donker, claimgedrag over mensen die hij goed kende, angst voor vreemde mannen en harde geluiden in combinatie met beweging (zoals skateboards), onrust bij veranderende omstandigheden. Het baasje heeft toen om onze hulp gevraagd, waarbij wij al snel zagen dat de woonomgeving echt niet ideaal was voor Ash en dit ook hebben aangegeven. Zeker omdat één van de huisgenoten helemaal niks met Ash had en dit uitstraalde en aangaf, maakte dat wij de situatie als niet geschikt aangaven. Toch wilde het baasje het nog even proberen en met wat tips verbeterde het gedrag van Ash flink! Helaas bleef de band tussen Ash en de huisgenoot niet goed en dat is dan ook de reden dat het baasje uiteindelijk heeft besloten Ash bij ons af te staan, zodat hij in een kalmere, meer stabiele omgeving met positieve energie mag opgroeien.

Ash is heel leergierig en pakt dingen dan ook snel op. De goede en de minder goede ;) Een hoog bewustzijn is bij Ash dus nodig, om hem de juiste begeleiding te geven. Een jonge hond goed opvoeden is natuurlijk één van de moeilijkste dingen in een hondenleven, dus daar moet veel rekening mee gehouden worden.
Zolang Ash genoeg slaap (+/- 18 uur per etmaal) en begeleiding krijgt tijdens de wandelingen en trainingen, is hij super lief en zachtaardig. Hij is heel sociaal naar andere honden en andere dieren, loopt keurig aan de lijn, zowel alleen als in een groep en houdt van een fijne knuffel op zijn tijd. Bij drukte, hoge stemmetjes, hyperactiviteit of andere vormen van onrust kan Ash wel nog snel van 0 naar 100 schieten, dus dit moet voorkomen worden.

We zoeken dan ook een rustig gezin voor Ash. Hij kan bij rustige, wat oudere kinderen geplaatst worden, maar niet bij drukke kinderen. Ash kan ook prima bij een volwassen hond geplaatst worden en wanneer hij genoeg tijd en ruimte krijgt, kan hij ook samen met katten of andere dieren leren leven.
Ash zoekt een sportief gezin, dat er lekker op uittrekt om de wereld samen met hem te ontdekken. Een cursus of privélessen bij één van onze vestigingen (Maastricht of Apeldoorn) is verplicht bij de adoptie van Ash, zodat we ons ervan kunnen vergewissen dat hij stabiel en veilig opgroeit.

Amerikaanse Stafford

04/06/2020

Middelgroot

Zit, af, kom hier, mand, bench, rustig, nee