Blue Geadopteerd

Lieve, vrolijke, gekke, zelfverzekerde meid.

Blue is door een stichting uit Spanje naar Nederland gehaald. In Spanje zat Blue in een asiel op een terrein met 30 andere honden en dit gaf nooit problemen. Eenmaal in Nederland kwam Blue echter in een gastgezin met andere honden en daar viel Blue de kleine hondjes aan. Daar het leven hier voor onze honden natuurlijk heel anders is dan in Spanje en wij hele andere dingen verwachten en een hele andere omgang hanteren, was deze verandering heftig voor Blue. Het gastgezin heeft alles geprobeerd om Blue goed in haar roedel te laten integreren, maar bij de minste onrust ging het weer fout tussen Blue en de kleine honden. Van de stress die Blue hierdoor kreeg ging ze ook nog overmatig blaffen, wat natuurlijk tot problemen met de buren leidde. De stichting heeft Blue daarop bij ons in het trainingscentrum geplaatst, zodat wij haar gedrag konden observeren en kijken of dit te veranderen was.

Blue was volledig overprikkeld bij binnenkomst, maar vond gelukkig al snel haar rust. Eenmaal haar hoofdje tot rust was gekomen, liet ze een uitstekend leervermogen zien. Andere honden, groot en klein, waren al gauw geen probleem meer, míts de begeleider zelf kalm en zelfverzekerd was. Ook los spelen met andere honden ging prima eens ze ze kent. Bij de introductie met nieuwe honden zal Blue wel altijd even hulp nodig hebben.
De stichting hoopte een ander gastgezin of nog beter, een adoptiegezin te vinden voor Blue in de tijd dat ze bij ons zat, maar dat lukte helaas niet. Omdat het Blue het zo naar haar zin had bij ons en om onnodige verplaatsingen te voorkomen is toen besloten Blue bij ons af te staan, zodat wij vanaf hier een goed huisje voor haar kunnen zoeken.

Blue zoekt een gezellig huishouden, als enigshond of met een stabiele reu erbij. Blue is grotendeels blind (ze ziet donker en licht/schaduwen), maar daar is in het dagelijks leven nauwelijks wat van te merken. Ze hoeft dus ook niet als dusdanig behandeld te worden, m.u.v. iets meer verbale sturing om haar te waarschuwen voor obstakels wanneer nodig.
Blue kan uitstekend met kinderen overweg, ze is een grote knuffel en is dol op alle mensen. Wij plaatsen haar niet bij andere kleine dieren. Het allerbelangrijkste voor Blue is dat ze bij zelfverzekerde, onbewogen mensen terechtkomt. Ze wordt overbeschermend naar mensen die onzeker zijn en kan dan natuurlijk weer op honden gaan reageren. Omdat Blue zelf een heerlijk sterk karakter heeft, plaatsen wij haar bij iemand die net zo sterk in zijn schoenen staat. Blue is natuurlijk nog hartstikke jong, dus heeft in de puberteit nog lekker veel begeleiding nodig. Ze houdt van wandelen en de wereld ontdekken. Ze is echt een super tof maatje om lekker mee op stap te nemen.

Kruising Stafford

Teef - gesteriliseerd