Bob Geadopteerd

Tijdens een van onze tripjes naar het buitenland, kwamen we vorig jaar in Portugal in een asiel Bob en Marley tegen. Beide zeer angstige hondjes die al vanaf pup af aan in dit asiel zaten, maar waar nooit wat mee was gedaan. Ondertussen waren ze 3 jaar oud en waren ze nog nooit hun hok uit geweest, omdat ze beten wanneer je ze wilde aanlijnen of oppakken.
Wij zijn in de dagen dat we daar waren met Bob en Marley gaan trainen en ze lieten veel vooruitgang zien. Helaas was er niet de tijd en mogelijkheid om personeel van dat asiel op te leiden, zodat zij ook met deze twee kleine hondjes om konden leren gaan.

Eenmaal terug in Nederland werden wij na een aantal weken door het Portugese asiel benaderd, omdat de vooruitgang die Bob en Marley hadden laten zien, weer was weg aan het ebben omdat er niet voldoende tijd in hun training gestoken kon worden. Er werd ons de vraag gesteld of wij deze twee niet in ons asiel konden plaatsen, zodat ze de juiste training zouden krijgen. Na wat wikken en wegen hebben wij besloten dit te doen, omdat anders een leven in een hok het enige alternatief voor Bob en Marley zou zijn.

Nu, een tijd en vele trainingen later, laat Bob, mede dankzij het gastgezin waar hij mag verblijven, veel verbetering zien; hij kan aangeraakt worden, opgepakt worden, netjes mee aan de lijn lopen, goed in huis functioneren. Wel is hij af en toe nog wat schrikachtig, maar dit slijt steeds meer er uit.

We zoeken voor Bob een stabiel, niet te druk huishouden, waar men Bob kan geven wat hij nodig heeft en waar niet vanuit eigen emotie gehandeld wordt. Bob is verder een heel leuk en open hondje, dat uiteraard ontzettend goed met andere dieren overweg kan.

Kruising Chihuahua

03/02/2010